Andra vaccinationssprutan

187082-3

Idag var det dags för andra vaccinationssprutan och läkarkontroll. Det gick jättebra! Med tanke på hur mycket han grät när han fick första sprutan gruvade jag mig ganska mycket, men det gick så bra så bra. Han skrattade och var glad hela tiden och märkte inte ens att de stack honom. Läkarkontrollen klarade han galant och passade på att kissa både på sköterskan och läkaren. Haha. Han vet hur de ska tas. :-) Han väger nu 7550g och är 66 cm lång, vår lillskrutt håller på att bli stor!

Vi har haft besök av min moster mina kusiner idag. De bor här på Frösö camping till torsdag så vi ska passa på att umgås lite med dem. Liam fick en fin tröja som min moster har stickat (storlek 1 år) och vi fick ett ursnyggt Mine-glas i brunt. Det är en ny färg och den var verkligen snygg snygg snygg!

På stickfronten har jag bara en sak att säga: jag har rivit upp allt och börjat om. Jag märkte att det inte blev bra eftersom mönstermaskorna blev dragna (tyvärr märker man inte hur det blir förrän man har stickat en bit). Det är svårt att sticka mönster eftersom det är viktigt att man inte drar för mycket i tråden samtidigt som den inte heller får vara för lös. Tur att min mamma är stickmästare, hon har suttit i telefonjour över min stickning och efter många samtal så beslutade jag mig till slut för att lyssna på henne och sticka koftan på rundstickor och sedan sy med symaskin och klippa upp framtill. Låter kanske konstigt, det tycker jag i alla fall, men det blir grymt mycket lättare. Visade min moster det jag stickat (har hunnit cirka 6-7 cm) och hon tyckte det såg väldigt bra ut och hon är precis som mamma väldigt väldigt duktig på att sticka.

PS. Korten på kollaget är tagna av Liams farbror och faster när de var barnvakt åt honom när vi hälsade på i Umeå. Jag älskar dessa kort!

Kommentarer
Postat av: Erika

Åh va roligt att du skaffat blogg! Å va duktig Liam är.. ge honom en puss från mej :P

2007-08-14 @ 18:41:39
URL: http://ikah.blogg.se
Postat av: Emilia

Ja jisses vad han växer. Han väger bara ett kilo mindre än Milea nu. Hon vägde 8500 g för två veckor sen. Just nu är hon grinigast i Sverige, misstänker att hon har ont i halsen eftersom hon varit jätte hes i flera dagar. Du fixar säkert stickningen galant.

2007-08-15 @ 13:23:03
URL: http://milla.klixklax.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0