Det kliar i fingrarna

Jag väntar och väntar och väntar på att det fina Alpaca-garnet som jag har beställt från Garnstudio ska komma. Det kliar verkligen i fingrarna att få sticka en babykofta med lusemönster. Jag är helt kär i lusemönster och har länge velat sticka något med det, vad är då bättre att börja med än en liten babykofta? Och om det går bra så stickar jag nog byxorna också. Jag har beställt fem nystan natur och två nystan beigemix (färgerna som står angivna på mönstret), i förrgår fick jag dock ett mail om att naturfärgen var restnoterad så jag bytte till vitt istället. Jag har inte tid att vänta, dessutom tror jag att det blir riktigt bra med den vita, eller vad tror ni? Gah vad jag längtar, hoppas att jag får garnet innan helgen i alla fall! Inte för att jag inte har några stickprojekt redan... :-) Jag hade över några Alpaca-nystan i färgen lime som jag tyckte skulle passa till en babyfilt. Den går snabbt att sticka och blir riktigt fin, problemet är väl hur jag ska få till den virkade kanten då jag inte kan virka. Men det blir ett senare problem... Förutom babyfilten håller jag även på med ett par vantar till sambon och en tröja till Liam. Men allt det kan vänta till förmån för babykoftan! :-) Jag längtar!

Igår kom överkastet som vi beställt från Ellos. Det är mycket större än det vi har haft tidigare, vilket var anledningen till att vi köpte ett nytt. Jag är dock lite osäker på färgen, vi tog ljusbrun vilket i och för sig passar in i rummen men det känns så mörkt. Vi har ju alltid haft vitt överkast. Men det är nog bara en vanesak.


Kommentarer
Postat av: Susanne Johansson

Hejsan
Har nu kollat in din blogg, den är ju fin och bilderna du fixat till ser bra ut. Krama mormors lilla Liam...Kram

2007-08-18 @ 14:59:15
Postat av: Farmor i Kalmar

Kram till Farmors lilla hjärte Gull. Han är så söt, längtar att få krama och pussa. Sjunga trollmors vaggsång, som han älskar när jag sjunger. Få se om han är lika glad åt farmors sång röst när han blir äldre. Fina dukar du har köpt. Puss och kram på er alla tre.

2007-08-22 @ 19:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0