En doft av hyacinter

image115

Det doftar hyacinter i vårt hem, en underbar doft om ni frågar mig. Dessutom är hyacinter så vackra blommor. Åh, jag längtar tills amaryllisen slår ut det är så juligt och fint. *älskar julen*

Idag har jag varit hos frisören och klippt mig. Inget märkvärdigt utan bara toppat och "jämnat" till. Frisören tunnade ut håret ganska så mycket och sa: "Du har då inte brist på hår". Nej, jag har verkligen inte brist på hår. Jag har alltid haft tjockt hår och inte ens nu när jag har slutat amma har håret tunnats ut. Vi pratade lite om det där med amning och hårlossning och frisören sa att det kan komma några månader senare också men "det skulle då inte göra något för dig om du tappade lite hår för du har så tjockt". Haha. Ja det är inte så kul att ha för tjockt hår heller för då blir det så svårt att göra något med det. Det blir så tungt och platt och oföljsamt. Jag har i alla fall bestämt mig för att spara ut håret, inte jättelångt men så där lagomt långt samt spara ut luggen. Jag tycker verkligen att det är hur fint som helst med lugg men jag får nog börja acceptera att lugg inte är något för mig. Jag blir tokig när jag varje morgon ska försöka få till den och den bara står åt alla håll och kanter. Nej, lugg är inget för mig. Åh, det var en tjej som var där som klippte sig i en jättehäftig frisyr, en frisyr som liknade Anastasias frisyr (ni vet hon som blev utröstad från Idol). Jag blev lite avundsjuk. Jag drömmer om en kort spretig frisyr, jag tycker det är sååå fint. Men jag vågar inte. Dessutom är jag nog inte tillräckligt tuff. Jag skulle nog inte alls passa i en Anastacia frisyr, även om jag tycker den är jättefin, men jag skulle gärna vilja ha en kort spretig frisyr liknande den Meg Ryan hade i You Got Mail-filmen fast i en lite tuffare version. Eller äh, jag vet inte... En Anastasia-spret-frisyr fast utan det långa håret bak i nacken... Äh, jag vet inte... *funderar och spånar lite* Till våren ska jag i alla fall göra något roligt med håret, typ slinga och/eller färga hos frisör (det var så längesedan) och då har det hunnit växa ut en bit också (mitt hår växer ganska så snabbt). Nu i vinter blir det att tona det i någon brun nyans och hålla det ganska simpelt.

Liam har varit på riktigt solskenshumör de senaste kvällarna. Han kryper omkring i tv-rummet och leker med sina leksaker och skrattar för sig själv. Han har varit så himla go! Det är skönt att han kan sysselsätta sig själv lite, pyssla på med sina saker och krypa omkring utan att vi behöver vara med och leka hela tiden. Skönt att kunna sitta i soffan och pyssla med egna saker samtidigt som han leker på golvet och skrattar och har det bra. Jag har nämligen kommit in i värsta pysselperioden. Jag stickar som en stickmaskin och jag har plockat fram alla mina pärlor! Har gjort två jättefina armband och har så många andra idéer som jag vill förverkliga, bland annat ett halsband som jag fick inspiration till redan i somras men som inte har blivit av än...

Kommentarer
Postat av: Sandra.K

Hej! Jag tyckte du var kanonfin i håret :-) Jag vill också fixa till mitt...men jag får se när det blir av. Kul att ses igår. Jag missade när ni gick,så jag blev lite förvånad när vagnen var borta. Hoppas vi ses på torsdag om inte förr.

2007-12-07 @ 11:21:29
Postat av: Camilla

Sandra: Haha. Missade ni när vi gick. Tyckte att du sa "hej då" tillbaka när jag sa "hej då" till dig. Haha. Så det kan bli.

2007-12-07 @ 14:52:53
URL: http://hoscamilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0