Lycklig i vårt kaosartade liv

Just nu är det lite kaosartat här hemma. Vi håller på att packa inför julresan och inför flytten. Det ligger kom-ihåg-lappar lite här och där och det är inte speciellt välstädat (vem orkar städa just innan flyttstädningen?). Ikväll ska vi tvätta och förbereda allt vi ska ta med oss under julen. Ska väl snart sätta mig och skriva en lista så vi inte glömmer något. Jag älskar listor. :-)

Trots att det är rätt kaosartat så känner jag mig så lycklig. Och lugn. Sedan jag fick barn så har jag blivit lite lugnare av mig, jag har fått lite mer av Jannes "det-ordnar-sig"-attityd tror jag. Och saker och ting brukar ju ordna sig för det mesta. Mitt i allt kaos känner jag mig lugn. Det är en härlig känsla!

Andra saker jag är lycklig över just nu:

- Vi har kommit ur gnällträsket. Jag tror att hela familjen har varit lite gnälliga och kinkiga ett tag. Liam har varit sjuk i omgångar vilket har restulterat i matvägran och totalt kaos i våra rutiner. Jag och Janne har haft mycket att tänka på och mycket att ordna inför flytten och det i kombination med sjukdomar och en grinig son har gjort att hela familjen fastnad i en ond cirkel av gnäll och sura miner. Inte så att vi har varit ovänner utan bara lite trötta och sura. I helgen märkte vi att vi började kritisera varandra och fastnade i en tråkig cirkel, att kritisera varandra ger ju ingenting utan tar bara en massa onödig energi. Så när vårat besök åkte hem i söndags tog vi en lång promenad för att ventilera oss. Janne kom på den fenomenala idén att vi skulle stanna upp och istället för att gnälla och kritisera varandra ge varandra komplimanger och beröm. Det var en väldigt bra idé! Vi kom snabbt fram till att vi är bra på olika saker och därför kompletterar varandra på ett utmärkt sätt. Vi kom fram till att det faktiskt är mycket trevligare att höra vad man är bra på istället för vad man är dålig på och att man kan förbättra och jobba med sina sämre sidor på ett bättre sätt när man faktiskt utgår ifrån de starka sidorna. Kanske låter konstigt, men så är det. Som genom en vindpust var vi en glad och positiv familj igen istället för en gnällig och muttrande familj. Bra va!? Nu ser vi alla fram emot den första julen tillsammas som en liten familj och istället för att bara fokusera på all stress och kaos så ser vi allt positivt som vi har framför oss!

- Liam äter igen! Jag blir så ofantligt glad när han äter ordentligt och han blir så mycket gladare när han äter. Han har varit lite dålig i magen ett tag och lite grinig och gnällig, men nu är han glad och sprallig och äter igen! Jippie! Dessutom börjar vi få ordning på läggningarna igen, igår så somnade han utan minsta skrik. Vi väntade ut honom ganska länge så att han hann bli ganska trött (det är ingen idé att försöka lägga honom medan han är pigg och busig) och sedan satte jag mig med honom på våran säng och sjöng Vargsången innan jag la ner honom i sin egen säng. Han somnade direkt. Yes! *lycka* Dessutom var han världens mysigaste imorse och skulle kramas och gosas hela morgonen så vi låg kvar i sängen och hade kramkalas länge länge innan vi steg upp. *mys* Gah vad jag älskar denna lilla krabat!

- Snart är det jul och snart kommer vi att åka iväg och träffa en massa trevliga människor som vi träffar alldeles för sällan. Det ska bli så mysigt och så kul, jag ser verkligen fram emot julen och nyår!

- Snart börjar jag på mitt nya jobb. Det är spännande, pirrigt, nervöst och enormt kul. Jag längtar såååå mycket!

- Sist men inte minst; Jag har verkligen VÄRLDENS bästa sambo och VÄRLDENS mest underbara son! Vad mer kan man begära?


Nu ska jag planera vårt fullspäckade schema, skriva listor och lägga fram saker som vi måste komma ihåg.
Detta är vad vi har framför oss:

21 december: Vi åker till Umeå för att fira jul hos min syster.
25 december: Vi åker till Boden för att hälsa på min mamma.
26 december: Julfika hos min moster. Ska bli kul att träffa massor av släktingar!
27 eller 28 december: Vi åker tillbaka till Umeå för att mest troligt fira nyår där.
2 januari: Vi åker tillbaka till Östersund för att packa och förbereda flytten till Ljusdal.
4 januari: BVC-besök
5 januari: Jag fyller 26 år.
5 eller 6 januari: Åker ner till Ljusdal för att installera oss i rummet som vi kommer att hyra under januari.
7 januari: Jag börjar jobba!


Sist men inte minst bjuder jag på några bilder på vår goding!

       
  
Provar "rånarluvan" som mamma har köpt till mig!
                                                 

  
Att åka pulka är kul! Sovsäcken passar perfekt i pulkan, speciellt eftersom det finns
uttag för bältet i den.



 
Har ni sett någon sötare tomte? Nej, trodde väl inte det... :-)

Kommentarer
Postat av: Carro

Härligt! :-)

2007-12-19 @ 16:23:33
URL: http://enlitenbitavmittliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0