Nostalgi

När jag står på tröskeln till ett nytt liv, som jag gör nu i samband med flytt och jobb, så blir jag alltid nostalgisk och tänker tillbaka på mitt liv. Och tankarna går ALLTID tillbaka till studietiden i Umeå. ALLTID. Den underbara fantastiska tiden som student. Jisses vad roligt jag har haft. Många gånger skulle jag vilja resa tillbaka i tiden och vara student igen. Bo i studentkorridor, festa, plugga, träffa människor osv. Jag tänker tillbaka på Umeås nätter, Umeås atmosfär, Umeås underbara människor. Universitetsområdet. Föreläsningssalarna. Kompisarna. Korridoren (eller korridorerna). Videokvällarna. Nattpromenaderna med en av de mest spännade personerna som jag någonsin träffat. En person som alltid kommer att ha en speciell plats i mitt hjärta. ALLTID. Jag kommer aldrig någonsin att glömma... Jag tänker på alla saker jag har gjort, saker som jag inte är stolt över och saker jag är stolt över, saker som jag ångrar att jag inte gjorde och saker som jag har gjort som fortfarande får min mage att pirra än idag. Jag minns ögon, vackra underbara ögon, jag minns musik. Musik som får mig att dansa, le och tänka tillbaka till en speciell parkeringsplats på Ålidhem i Umeå. Musik som får mig att tänka på händer som alltid var varma oavsett hur kall natten var... Om du bara visste hur mycket du än i dag betyder för mig. Jag älskar ditt väsen och det sätt du får min kropp att leva enbart genom en tanke. Jag har så många underbara minnen. Jag tänker tillbaka på mötet med en person som fanns där när jag som mest behövde. En person som ställde de rätta frågorna, sa de rätta sakerna och som fick mig att fatta ett av de mest modiga beslut jag någonsin fattat. Jag minns Corona, jag minns stearinet som hamnade på min arm och ditt ben. Jag minns jordgubbsnatten och morgonduschen. Jag minns hur vi lärde känna varandra, den underbara fantastiska personen som jag älskar så obeskrivligt mycket och som idag är min sambo och far till min son. Jag minns minnen som jag för alltid kommer att bära med mig och minnen som jag aldrig kommer att delge någon, hemliga minnen som får mig att le och pirra och hemliga minnen som får mig att vilja sjunka genom jorden... Minnen som får mig att gråta. Minnen som får mig att leva. Minnen som gör att jag är den person jag är idag.

Jag har ett nytt liv nu, ett underbart liv med en fantastisk sambo och fantastisk son. Jag har ett nytt liv men mitt gamla liv finns i mitt hjärta att plocka fram då jag behöver. Var sak har sin tid och jag skulle inte byta ut mitt nuvarande liv mot mitt gamla liv. Jag kan leva mitt gamla liv i tanken när jag behöver. Det enda jag behöver göra är att lyssna på denna låt... Allt började med denna låt. ALLT. Så ibland slår jag på denna låt, blundar och drömmer mig bort till mitt underbara liv som student...

Lyssna, blunda och njut till Nine Inch Nails -Fragile...




030312
det handlar om henne. & om honom. & det är magiskt. de overkliga slotten finns inte längre. hon har stuckigt hål på dem alla. världen är just nu verklighetsfontäner. katalyserande ord. snökristaller. & choklad.

hon inspireras och lånar från andra. hon gör snöänglar med hjälp av tanken. & hon flyger när hon hör den där speciella låten. hon känner sig riktigt snygg och skapande. trygg. & han håller med om att hon är bäst. & det är hon också. trots allt.


& det känns som hon har funnit någon som hon gärna vill behålla.



030411

du har omvänt min världsbild med hjälp av dina fyrverkerier och guldblickar till härligt doftande syrener och mjuka bomullsmoln. ditt skimrande leende lockar tillbaka våren och får mig att göra revolution i vattenpölarna på väg till tvättstugan.


du är revolution.



030921

vi är lika.


det är dom där sakerna som hela tiden cirkulerar i våra huvuden. dom där stora frågorna och dom där oändliga svaren. det är dom där tankarna som får oss att leva som själsvänner. som binder oss samman. och som får oss att inte våga.

säga hej.


vi är definitivt lika.

vi kan krossa murar. & vi kan se när vi blundar.

vi behöver inte någon sol för att känna värme.


och.

vi är

dom bästa.


051101
You are my crazy diamond.

050406
Jag har hittat vägen som är både dröm och verklighet.


Kommentarer
Postat av: sandra

Shit vad fint skrivet! Jag blev faktiskt lite rörd... jag var rädd först att du skrivit sååå fint om någon annan än Janne och blev sen lättad när jag fattade att det var honom du skrev om. Hoppas Liam får vara frisk och kry restan av året nu. Kram från S

2007-12-12 @ 13:00:36
Postat av: Camilla

Sandra: Haha. Janne är den person som betyder mest för mig, helt klart. Men det finns andra personer som också betyder mycket för mig, personer som fanns i mitt liv innan jag träffade Janne. Jag skrev både om livet innan Janne och livet med Janne i inlägget ovan...

2007-12-12 @ 13:12:51
URL: http://hoscamilla.blogg.se
Postat av: Camilla

Självklart är Liam också den som betyder mest för mig. Men det är ju självklart... :-)

2007-12-12 @ 13:15:36
URL: http://hoscamilla.blogg.se
Postat av: Malin

Och här sitter jag och läser din blogg och börjar gråta. Du skriver så fint!!!

2007-12-13 @ 21:17:20
URL: http://laleh222.blogg.se
Postat av: Sandra

Jag fattar såklart att Liam betyder mest... men det är så självklart att det inte behöver nämnas :-) Skönt att ha så många fina minnen av olika personer och upplevelser med sig på livets resa :-) (oj nu lät jag nästan lite djup...) Kul att ses idag! Kram S

2007-12-13 @ 23:28:11
Postat av: Camilla

Malin: Tack! :-)

Sandra: Ja, jag håller med om att det är så självklart att det egentligen inte behöver nämnas. Japp, kul att ses idag!

2007-12-14 @ 09:13:48
URL: http://hoscamilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0