Äntligen fredag!

Åh vad jag har längtat efter denna dag hela veckan! I söndags bestämde jag mig för att inte äta godis förrän på fredag, det vill säga idag. Det har varit tufft, det finns nog ingen värre godisråtta än jag, men jag lyckades så ikväll kan jag äta godis med gott samvete. Undrar just vad jag ska köpa? :-)

Igår var jag och Liam på öppna förskolan tillsammans med tre andra mammor och barn från föräldragruppen. Det var grymt mycket barn där så det var rätt livat, men det var kul! Det märks att Liam tycker att det är kul att vara där och leka med nya leksaker och titta på alla barn (och föräldrar med för den delen). Han kröp omkring och lekte och hälsade på andra barn och hade så kul! Han pratade och skrattade och var såååå söt! Om ni frågar mig så var han sötast på stället, men jag är ju inte helt opartisk. :-) Vi åt lunch där och sedan gick vi hem. Liam sov verkligen gott i vagnen efter alla ljud och intryck, jag gick förbi affären på väg hem och hann både äta lunch och vara hemma ett bra tag innan han vaknade. Han var på riktigt solskenshumör hela gårdagen, ibland är han bara såååå mysig så att det känns som att hjärtat ska gå sönder av all kärlek. Jag älskar honom så otroligt mycket, våran myspojke. Vi avslutade dagen med ett bad vilket är bland det bästa Liam vet. Åh vad han älskar att plaska i badbaljan och tugga på sina båtar och ankor. *kärlek*

Förra helgen sänkte vi ned hans spjälsäng eftersom han har blivit så rörlig och halvt om halvt börjat resa sig upp. Jag vet inte om det är därför han har börjat tjorva lite vid nattningarna eller om han har kommit in i en tillväxtperiod som gör att det kryper i kroppen på honom. När vi lägger honom så vrider han sig i sängen hur mycket som helst, vänder sig, sätter sig upp, kryper runt, försöker ställa sig osv. Han har ingen ro i kroppen. Det är som att han inte hittar någon bekväm ställning och blir alldeles frustrerad. De tre senaste kvällarna har vi fått sitta hos honom ett tag och sjunga för att han ska få någon ro och sedan han somnat sover han oroligt större delen av natten och hamnar i de mest konstiga ställningarna i sömnen. Ibland är det som att han vaknar upp sittande helt förvirrad om hur han har satt sig upp. Ibland somnar han i de mest konstiga ställningar, som en kväll då han efter en hel del bök i sängen somnade med ansiktet ner mot kudden och knäna i madrassen och rumpan i vädret (typ värsta yogaställningen). Trots att han är orolig sover han ändå hela nätterna, från ungefär åtta på kvällen till sju på morgonen då han får välling och sedan somnar om till ungefär klockan nio. Det är värre med min sömn eftersom jag hela tiden vaknar när han vänder sig om och bökar på i sömnen. Ibland får jag stiga upp och lägga ner honom när han har satt sig upp (i sömnen?) eller vända till honom när han ligger konstigt och oroligt. Jag antar att det är någon slags fas han går igenom, jag kan tänka mig att det är mycket som händer i hans kropp. Han har nyss lärt sig krypa och han har börjat resa sig upp så smått (han lyckas nästan!). Han motoriska utveckling har verkligen tagit ett språng på väldigt kort tid, klart det kryper och sprätter i kroppen då.

Nu ligger myskillen och sover (på dagarna sover han ofta väldigt lugnt och rofyllt) så jag ska passa på att städa till lite här hemma. Jag har redan dammsugat hela lägenheten och vattnat blommorna så det är lite småstädning kvar. Det har snöat MYCKET inatt så jag vet inte om vi ska våga oss ut. Kanske att vi går och möter Janne när han slutar, men det är ju några timmar kvar.

Trevlig helg på er!


image94
Äter lunch på öppna förskolan

Kommentarer
Postat av: Faster Laleh

Shit vad go han är! Jag går faktiskt också sönder av kärlek nästan! Min älskade brorson!!! Han ser alltid så glad ut på korten också! hihi. Älsklingen! *kärlek till honom* Förresten så tror jag inte att du ljuger eller är partisk i att han var sötast på förskolan. Han är ju sötast i världen, så klart att han klår alla ungar på Öppna förskolan! :D Kram till er alla!

2007-11-09 @ 17:06:05
URL: http://laleh222.blogg.se
Postat av: Anonym

Är ju här och läser lite då och då....
Min lilla 6 månsders håller på att lära sig krypa ... och det kryper nog i kroppen han sätter sig upp i sängen och bökar och ålar.. kommer i kryparställning och kastar sig fram och runt sedan somnar han verkligen i yoga ställning.. vilka likisar;)... kommer ju från hälsingland och är lagomt avis när jag sser att ni ska flytta... lycka till med allt kramar från Hanna i Funäsdalen!

2007-11-09 @ 17:57:26
Postat av: Camilla

Faster Laleh: Jag håller med dig så klart. Fast du är ju inte heller helt opartisk... :-)

Hanna: Haha, ja våra söner verkar vara likisar. Det kan inte vara så lätt när de kryper i kroppen på de små. Ikväll somnade han dock lugnt och stilla i sängen, kom till ro nästan direkt. Så skönt för honom!

2007-11-09 @ 21:21:54
URL: http://hoscamilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0