En liten sjukling

Liam är sjuk, har feber och är jättesnorig. Stackare! Vi åkte till IKEA i lördags och då var han så pigg och kry. Han var världens goaste unge hela dagen och skötte sig exemplariskt både i bilen och på affären. Han var vaken nästan hela vägen hem utan att säga ett knyst utan satt och tittade ut genom bilfönstret och höll i sin gula giraff. *söt* Det var på natten mot söndagen det började. Han sov väldigt oroligt och var helt plötsligt jättesnorig så att han knappt kunde andas. Gissa om vi är populära föräldrar när vi kommer med snorsugen och näsdroppar... Det slutade med att han fick sova hos mig och det gjorde att han blev lite lugnare i alla fall. På söndagen var han hängig och grinig och snorig, på kvällen fick han även feber.  Igår kväll fick han alvedon och somnade tillslut i mitt knä i soffan. Han sov oroligt hela natten men ändå lite bättre än föregående natt. Jag sover däremot hur dåligt som helst eftersom jag ligger på helspänn och vaknar av minsta lilla rörelse han gör. I morse hade han fortfarande feber och var jätteledsen och hängig så han fick lite alvedon igen samt välling och somnade sedan om. Han har varit vaken några timmar nu på förmiddagen och varit gråtmild mest hela tiden. Han vill sitta i mitt knä och är väldigt gosig, jag har läst hans favoritbok flera gånger för honom och sjungit massa sånger. Nu ligger han och sover i sin säng, jag tog tempen på honom just innan han somnade och nu har den sjunkit så den ligger under 38 grader i alla fall (37,8 har han nu). Skönt!

Vi var som sagt på IKEA i lördags och shit vad kul det var! Vi handlade några julklappar, en hel del värmeljus samt en massa andra småsaker. Ett favoritköp blev i alla fall en stor härlig golvkudde. Vi sitter ju mycket på golvet med Liam så en golvkudde var faktiskt ett riktigt bra köp, dessutom är den grymt fin! Liam verkar också gilla den då han kan klättra upp på den och mysa och busa. Jag skulle nästan vilja ha en till, vi får väl se om det blir det nästa gång vi åker dit. Vi köpte även några fina ljuslyktor samt två superfina Astrid Lindgren böcker, för att nämna några saker. Barnavdelningen var en favorit, både för oss och Liam. Han satt och tittade och tittade i vagnen, det var så mycket färger och så mycket saker. Han var så sööööt! Vi har fått en hel del idéer till hans barnrum i alla fall, det ska bli så kul att åka på IKEA igen när vi har flyttat! Vi träffade även min pappa på IKEA, han var på väg hem från Stockholm och passade på att stanna till på IKEA för att träffa oss. Kul! Vi åt lunch tillsammans innan han körde vidare hemåt, han hade ju en bra bit kvar att köra (ca 45 mil). Ja, lördagen var verkligen en lyckad dag måste jag säga. Vi hade det riktigt trevligt! Och vår kompis som följde med på resan verkar också ha haft en trevlig dag!

Nä, nu vaknar en liten sjukling. Ska nog ta och lägga mig och mysa med honom ett tag så kanske han somnar om igen, han skulle nog må bra av att sova lite.

Kommentarer
Postat av: Faster Laleh

Stackars älskade lilla vännen! Du får ge honom en puss från Faster!!!

2007-11-19 @ 18:31:41
URL: http://laleh222.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0