Jo, vi lever!

Som ni antagligen redan har märkt var det ett tag sedan jag skrev här i bloggen, men nu får ni äntligen ett livstecken från oss. Allt är bara bra med oss, vi lever och är friska! Några punkter sedan sist:

- Liam har slutat med penicillin nu, tack och lov. Det har INTE varit kul att tvinga i honom den där äckliga flytande medicinen. Varje morgon innan Janne har gått till jobbet har vi bråkat och hållit fast honom för att få i honom den där jäkla penicillinen för att sedan dra samma hemska procedur på kvällen innan han lägger sig. Usch! Det känns som värsta hemska övergreppet mot honom när vi håller fast honom så där och jag har verkligen mått dåligt över hur hemskt det måste ha varit för honom. Men nu är det äntligen över och han är frisk och kry igen!

- En trevlig effekt av att Liam är frisk är att han har börjat äta igen. Han äter visserligen inte alls lika mycket som förut, men har äter i alla fall! Idag åt han till exempel en hel liten barnmatburk och det mina vänner, det är MYCKET för att vara honom nu för tiden. Det har gått så långt att jag inte ens minns när han sist åt vanlig mat, förutom idag då. Jag började nästan gråta lyckotårar (och jag skämtar inte) när han självmant gapade och åt utan en massa gnäll och skrik. Jag hoppas att det fortsätter på denna väg och att han äter även imorgon *håller tummarna*. Lycka är när barnet äter och är frisk. :-)

- Min mormor kom hit igår och det är så kul att ha henne här. Hon pysslar om oss och skämmer bort oss med god mat och bakar och står i. Jag har en supermormor och Liam har en supergammelmormor. Hon stannar till på söndag så vi ska nog hinna med lite adventsmys innan hon åker.

- Appropå advent... Här städas det och förbereds inför julmys. Jag har sytt nya köksgardiner som blev jättefina, röda panellängder i linnetyg, så fint och stilrent utan krusiduller. Jag gillar linnestrukturen grymt mycket, det är så fint när det lyser igenom tyget på dagen. Jag hängde upp dem idag och det blev genast en härlig julkänsla i hemmet. Jag har även gjort ett fint blomsterarrangemang att ha i tv-rummet, tre hyacinter i en fin kruka med lite mossa och transparenta pärlor på en tråd som dekoration. Det blev också jättefint! Gah, jag känner mig så pysslig det liksom spritter i hela kroppen och jag hittar på nya projekt hela tiden!

- Ikväll kokade jag och mormor knäck. Mormor är bra på sånt där medan jag alltid lyckas stressa till allting i sista stund, ni vet när man ska hälla upp hela härligheten i små små knäckformar som hela tiden välter och har sig. Men med mormor i köket gick hela proceduren galant utan minsta stress och goda blev de också! Sa jag att jag har en supermormor? :-) En rulltårta har jag även hunnit med att baka (innan mormor kom), en riktigt god en som smakar mjukpepparkaka med en fyllning av smörkräm smaksatt med apelsin. *mums* Imorgon blir det att baka min absoluta julfavorit -saffransbröd! Det blir både saffransbullar med mandelmassa samt vanliga lussekatter. *mums*

- Jag har även hunnit med lite pyssel på stickfronten. Jag håller ju på att sticka en lusekofta i bebisstorlek och den blir så fin så fin. *stolt* Jag har bara lite lite kvar på ena ärmen men sedan är det bara att sy fast ärmarna på koftan och den är klar. Jag är inte så jättebra på att sy ihop stickade delar så jag ska försöka hinna med det medan mormor är här så att hon får lära mig hur man ska göra för att få det snyggt. Jag var tvungen att få lite hjälp av mamma med koftans framkant för det jäklades så mycket att jag höll på att bli galen. Så koftan har hunnit med en liten resa upp till Boden för expertutlåtande och lite experthjälp *tack mamma* men nu är allt fixat och klart. Den blir så fin! Och nu kanske ni tänker "herregud vad mycket tid hon lägger ner på en hemmastickad lusekofta" och tro mig, den tanken har även jag tänkt många många gånger under stickförloppet. Men jag har lärt mig en hel del på vägen och för det mesta har det varit roligt (men ojojoj vad jag har svurit också). :-) Jag får väl ta och lägga in en bild när den är klar så får ni se hur fin den är. Jag är allt lite stolt. :-)

Ja, det var väl allt för denna gång. Vi har det som sagt bra och känner oss pigga igen. Vi har varit hemma ganska länge och kurerat oss men nu känner vi oss redo att träffa människor igen. Kanske en träff till ÖF snart? Jag tror att både Liam och jag skulle behöva det efter att ha varit "isolerade" i typ en och en halv vecka.

God natt på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0