Öroninflammation

Jag pratade med BVC-sköterskan igår eftersom jag tycker att det är konstigt att Liam aldrig blir bättre. Hans feber går upp och ned och just när vi tror att förkylningen håller på att bli bättre så blir det värre. Hon tyckte också att det lät konstigt och tyckte att vi skulle åka in och träffa en läkare om han blir sämre igen. Igår var han så go och mysig hela kvällen, lekte och skrattade och då kände vi oss säkra på att det håller på att gå över. Men inte. Imorse var han sämre igen, hade feber och var så ledsen hela tiden så jag ringde till sjukvårdsupplysningen för att höra vad vi ska göra. De sa åt oss att åka in till akutmottagningen och vi fick en tidig tid för att träffa jourläkaren. Det var bara att packa in oss i bilen och åka. Läkaren undersökte honom noggrant och när hon tittade i hans öron kunde hon snabbt konstatera att han har öroninflammation i båda öronen. Det var främst i höger öra som det syntes men hon tyckte även att det såg ut som att han hade i vänster öra också. Stackare! Usch, det gör ju så himla ont att ha öroninflammation -inte konstigt att han har varit så ledsen! Inte konstigt att hans feber går upp och ned och att han aldrig blir bättre! Stackare! Åh så glad jag är att vi åkte in så att han kunde få rätt diagnos. Nu är det penicillin som gäller morgon och kväll i fem dagar. Förhoppningsvis kommer vi att märka stor skillnad på honom redan imorgon kväll. Ikväll är det dags för andra dosen penicillin och läkaren tyckte att vi även kunde ge honom alvedon innan han ska sova ikväll. Han äter fortfarande ingen mat, men vi har fått klartecken från alla håll och kanter att välling fungerar bra så länge han är sjuk. Det är ingen idé att bråka med honom utan huvudsaken är att han får i sig vätska och välling är bra på så sätt att den innehåller den näring han behöver. Nu vill jag bara att han ska bli frisk, han har haft en riktigt jobbig vecka stackare!

För övrigt så mår inte jag heller speciellt bra. Jag har grymt ont i halsen och känner mig allmänt bedrövlig. Det var knappt att jag ville visa mig utomhus idag, jag känner mig inte speciellt fräsch om jag säger så. Usch. Nä, det blir att hålla sig inne någon dag och försöka krya på oss. Förhoppningsvis blir vi friska snart.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nej men usch då!! Nu får ni allt se till att krya på er ordentligt. En riktigt stor kram till stackars lilla Liam så han får bli bra snart. Krya på er :-)

2007-11-24 @ 20:57:56
Postat av: erika

Stackars söta Liam! Hoppas ni blir friska fort båda två! :)

2007-11-26 @ 16:55:28
URL: http://ikah.blogg.se
Postat av: helena

nä fy!

Indra är oxå sjuk, feber, hostar en massa och e jätte snorig :-( Hoppas inte hon åkt på nått sånt hon med!! Stackars Liam!

2007-11-29 @ 18:35:26
URL: http://blog.bulle.nu/helena

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0