Planering och organisering

Vi planerar för fullt för flytten. Jag studerar bilderna från vår blivande lägenhet flera gånger om dagen och har redan börjat inreda den i tanken. Liam ska få ett eget rum när vi flyttar och att inreda ett barnrum känns riktigt kul, jag har så många planer och idéer -jag längtar tills jag får omsätta allt i praktik. Vi har redan packat en del saker och rensat ut rätt mycket som vi har tänkt göra oss av med. Dessutom har vi sålt en möbel, den var visserligen rätt fin men hur tung och otymplig som helst. Kändes inte värt att flytta den en gång till. Det känns rätt bra att redan nu ha börjat packa en del saker eftersom vi kommer att vara borta under julen samt att jag börjar jobba i början av januari. Det känns som att det är mycket tid kvar men när man väl tänker efter förstår man att det inte alls är speciellt länge kvar. Tiden går även som bekant väldigt snabbt...

I helgen var vi på Barnens Hus och shoppade julklappar till Liam! Så kul det var! Insåg dock ganska snabbt att det är grymt dyrt med leksaker... Vi har i alla fall köpt massor av fina saker till honom, gah vad jag längtar till jul! Det ska bli så spännande att se vad Liam tycker om tomten och om alla sina julklappar. Det känns kul att han kommer att vara så pass stor att han kan "vara med" om vad som händer sin första jul. Han kommer att bli så bortskämd utan att veta om det själv. :-)

Nästa helg ska vi åka till IKEA och shoppa, jag längtar såååå mycket! Vi har tänkt köpa en massa julklappar och så klart lite småsaker till oss själva och Liam. Vi ska även titta på inredningssaker till Liams rum, men vi kommer att vänta med att köpa sådana saker tills vi får se rummet på riktigt. Dessutom känns det ju dumt att köpa en massa saker innan vi flyttar (precis som att vi inte har tillräckligt med saker att flytta...). Vi kommer ju att bo mycket närmare IKEA sedan så större inköp får vänta tills dess. *längtar*

Igår började vi gå igenom alla kort vi har på datorn och det är många ska jag säga. Vi har ingen ordning och inget system så allt är huller om buller. *suck* Nu går vi igenom mapp för mapp och rensar bort dåliga kort och dubletter samt sparar och döper om korten som vi vill behålla. Dessutom har vi lagt en massa kort i en "framkallningsmapp", vi måste verkligen ta oss i kragen och skicka kort på framkallning! Känns så mycket roligare att kunna visa upp kort som är insatta i ett fotoalbum. Nästa gång vi åker på stan ska vi titta efter några fina fotoalbum på Åhlens, ska bli så kul att få sitta och pyssla med nya fina fotoalbum och en massa kort när de väl är framkallade!


   
Det är kul att ha saker i munnen!


 
Våran goa goa pojke!

Kommentarer
Postat av: Emilia

Vad vet jag, man skriver ju oftast inte allt i en blogg. Men som det verkar är det ju bra och jag hoppas att du är medveten om hur bra tillvaro du har och att du njuter. Det är sannerligen inte alla som har sådant flyt som ni har största delen av tiden. Lyckligt lottade är ni! Folk tror ofta att man är bitter för att man påpekar sådant för andra, men jag antar att jag bara vill att andra ska veta det så att de verkligen njuter av det. Det finns ju de som inte själv inser hur bra de har det, fast jag tror inte att ni är sådana. Det verkar ju faktiskt som att ni njuter och det är toppen! :-)

2007-11-07 @ 19:09:29
URL: http://milla.klixklax.se
Postat av: Camilla

SV Emilia: Ja, vi har det för det mesta bra och vi försöker att njuta av vår tillvaro så mycket som möjligt. Tidigare när jag har fått höra att jag ofta har flyt så har jag viftat undan det och inte tänkt på det mer, men nu börjar jag inse att jag/vi nog ofta har flyt och att vi är lyckligt lottade inom många områden. Det betyder dock inte att jag/vi aldrig har problem eller att jag/vi aldrig mår dåligt, alla har det jobbigt någon gång (inte för att jag påstår att du menar något annat). Och som du säger, man skriver ju inte ALLT i sin blogg. Rent generellt brukar jag dock, både i bloggvärlden och i den "riktiga världen", försöka fokusera på allt bra som händer i mitt liv, det är så mycket roligare än att fokusera på det som är jobbigt. Dessutom är det i princip alltid mer bra saker än dåliga saker som händer i livet. Jag tror inte alls att du är bitter. Jag vet att du har haft det kämpigt och varit med om jobbiga saker och det smärtar mig. Du ska veta att jag alltid har beundrat din styrka och ditt mod samt din förmåga att inte vara missunnsam mot de som ibland har haft det lättare än vad du har haft det. Kraaaaam vännen! :-)

2007-11-08 @ 00:05:45
Postat av: Emilia

Vad skönt att du inte verkar tagit det fel. Blev lite orolig efter jag skrivit att du kanske skulle ta det fel. Jag hoppas iaf att jag också någon gång ska få lite mer flyt än vad jag haft hittills. Jag är hur som helst lyckligast i världen över min underbara dotter och kommande barn så det räcker gott och väl för mig. :-) Kramis

2007-11-08 @ 09:45:02
URL: http://milla.klixklax.se
Postat av: Camilla

Du verkar verkligen ha en underbar dotter och snart har du en liten sötnos till, du har all anledning att vara lycklig! :-)

2007-11-08 @ 09:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0