Shopping shopping shopping

Jag hade egentligen tänkt åka på öppna förskolan idag men ändrade mig i sista stund. Dels hade jag en del ärenden att fixa på posten, dels var jag så grymt sugen på att shoppa kläder så det blev stan istället. :-) Det blev en riktigt lyckad shoppingtur, lyckades hitta en massa saker till mig själv samt en del till Liam. Jag köpte två (!) mössor, ett par vantar, en stor härlig polotröja och ett par svarta leggings till mig själv. Jag köpte även två armvärmare/torgvantar (osäker på vad de heter, står olika på olika kvitton), eftersom jag har många tröjor med trekvartsärm och dessutom är ganska frusen om händerna/underarmarna så har jag fått för mig att de är bra för mig. Som vanligt har jag beslutsångest och har inte bestämt om jag ska behålla allt ännu, det är främst polotröjan och den ena mössan som jag inte är säker på, tur att det är öppet köp så att jag kan prova hemma i lugn och ro... Liam fick två bodys, ett par strumpbyxor och en snusnäsduk. Jag köpte även garn och strumpstickor så att jag kan sticka nya strumpor till honom! Som sagt, en lyckad shoppingdag!

Efter gårdagens städardag är lägenheten så fin, det är så härligt när det luktar rent och allt ligger på sin plats. Just nu sover Liam och det är så lugnt här hemma. Jag har postat iväg en blankett som säger att vi vill ha lägenheten som vi blev erbjuden i Ljusdal. Min kompis har varit och tittat på den åt oss och skickat en massa kort. Den ser riktigt fin ut och området verkar vara fint, lugnt och barnvänligt så vi bestämde oss för att ta den. Det ena sovrummet kommer att behöva tapetseras om, men annars såg den riktigt fin ut (på korten i alla fall). Helst av allt skulle jag vilja köpa hus eller en bostadsrätt, det skulle vara så kul att få renovera och inreda precis som man vill! Hyreslägenheter är ju alltid lite sunkiga och tråkiga, speciellt toaletten och köket -tänk att få renovera och inreda toalett och kök precis som man vill! Vi får väl se om vi kommer att trivas i Ljusdal och om Janne får jobb, då kommer vi nog att börja titta på hus. En fördel med Ljusdal är ju att huspriserna är relativt låga, i alla fall om man jämför med exempelvis Östersund eller Umeå...

Jag pratade just med en trevlig gubbe i Ljusdal som hade satt in en annons i tidningen om ett rum med kokvrå som han hyr ut i centrala Ljusdal. Han var verkligen trevlig och hade en så snäll röst, han skrev upp mig på rummet och skulle höra av sig om jag får hyra det. Han tyckte att jag hade fått ett bra jobb och sa att "det är bra att kommunen anställer yngre människor". :-) Jag tror att det kommer att gå bra att veckopendla, det handlar ju som sagt bara om tre veckor. Även om jag självklart kommer att sakna mina favoritkillar här hemma så ska det bli så skönt att få vara lite själv, få lite egentid och kunna ägna mig helt åt att sätta mig in i det nya jobbet. Jag tror att det kommer att bli jättebra och jag längtar grymt mycket efter att få börja jobba!


 
Sitter och tittar på när mamma städar. *älskar*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0