Fullt ös hela helgen

Vi har haft bilkunnigt besök hela helgen som har hjälpt oss att titta på bilar. Det har verkligen varit ett intensivt letande med allt vad det innebär. Vi har ringt till privatpersoner som annonserat, vi har besökt bilhallar, vi har provkört och ställt frågor och diskuterat priser. Puh! Att köpa bil är inte det lättaste. Bilförsäljare är luriga människor, trevliga men luriga då man hela tiden måste vara kritisk till vad de säger samt kunna ställa de rätta frågorna. Vi har i alla fall fastnat för en bil på en bilhall här i stan som vi ska åka och provköra en andra gång på tisdag (de skulle hålla den åt oss). Vi vill ha flera utlåtanden innan vi vågar köpa och just nu har vi ett bra utlåtande av en biltestförare som har jobbat med utvärdering av bilar i tio år. På måndag kommer en person som ska ge sitt utlåtande på tisdag, han är också oerhört bra på bilar och har den rätta utbildningen för att kunna gå igenom bilen. Det känns skönt att ha sådana människor runt omkring sig när man själv inte kan speciellt mycket om bilar. Vi hoppas i alla fall på två bra utlåtanden samt ett bra pris från försäljaren, då kan det nog hända att vi slår till. Spännande!

I fredags lade jag även ner ganska mycket tid till att ringa runt och höra mig för om löner. Jag pratade med ett fackligt ombud om vad han tyckte att jag skulle begära och ringde även till två andra kommuner för att höra vad de har för lönenivå. Dessutom har jag pratat lön med min kompis som numera även är min blivande kollega! Jag känner att jag är rätt så påläst och förberedd för en löneförhandling så imorgon kommer jag att ringa till min chef och börja förhandla. Det känns riktigt spännande, jag undrar vad jag kommer att få för lön.

Idag har vi bara tagit det lugnt, vi är helt slut efter allt billetande i helgen. Jag har till och med träningsvärk i armarna efter att ha burit omkring på Liam i babyskyddet in och ut ur bilaffärer och bilar. Han är inte lätt ska jag säga! Nu blir det soffan resten av kvällen, vi ska nog se det senaste Grey's avsnittet.



Måste bara berätta att Liam är världens goaste! Han sitter så stadigt nu och han älskar att sitta och plocka bland sina leksaker. Han har blivit så plockig och pysslig av sig sedan han lärde sig sitta och kan sitta och leka för sig själv hur länge som helst. Det är så roligt att studera honom när han sitter och undersöker sina saker. Ibland gör han värsta akrobatiska konsterna och vrider sig omkring så det ser ut som att benen ska gå av. Han är sååå nära att börja krypa nu. Han står upp i krypställning och gungar sig fram, han gör rätt med benen men han förstår inte riktigt hur han ska göra med händerna ännu. I helgen började han dock att flytta händerna framåt men ramlade på mage istället för att ta sig fram. Att backa är inget problem, det har han kunnat ett tag. *sötis* 

Bjuder på några bilder från helgen: 


   
Att sitta bland sina leksaker är såååå kul!

 
Hur söt kan man vara egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0