Hur gör man nu då?

Tänk så konstigt det kan bli. Tror ni inte att de ringer från ett annat ställe idag och vill träffa mig på arbetsintervju för ett annat drömjobb. Det är också ett riktigt riktigt bra jobb fast inom en annan bransch, det var inom nationalekonomi istället för samhällsplanering. Hur gör man då? Jag menar jag fick ju ett jobberbjudande igår som jag tackade ja till och muntliga avtal är ju bindande. I och för sig har jag ju inte skrivit under några papper ännu, men ändå... Shit vad svårt det blev. Gaahhh!!!

Jag sa i alla fall att jag fått ett arbetserbjudande som jag har tackat ja till. Var det dumt att säga så? Det bästa hade kanske varit att åka på den andra intervjun också och sedan, om jag blir erbjuden båda jobben, kunna använda de emot varandra i en löneförhandling. Men hur skulle jag kunna välja mellan jobben om jag skulle hamna i en sådan situation? Jag vill ju egentligen ha båda, men det funkar inte riktigt...

Men men. Det är ju inget som säger att jag hade fått det här andra jobbet om jag hade åkt på intervju. På ett sätt kändes det lite halvbesvärligt att åka iväg på den intervju eftersom det är i en stad som ligger en bit bort, men ändå...

Äh, jag har ju faktiskt fått en riktigt bra chans, jag menar de andra har ju praktiskt taget sytt ihop en tjänst till mig för att de tyckte att jag var så intressant. Det borde väl ändå betyda något, det borde ju betyda att jag kan räkna med att få jobb trots att jag inte skrivit på något papper ännu. Eller?

Hjälp! Hur kunde det bli så här? Hur kunde jag helt plötsligt bli så här attraktiv på arbetsmarknaden?

Kommentarer
Postat av: Sandra

...dagens i-lands problem ;-) hi hi

2007-10-05 @ 12:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0