JAG HAR FÅTT JOBB!!!

Jag är så glad att jag knappt vet var jag ska börja. Men det lättaste är väl att helt enkelt utropa:

JAG HAR FÅTT JOBB!!!

Hela kroppen skakar av lycka, jag hoppar och studsar och vet inte vart jag ska ta vägen.

JAG HAR FÅTT JOBB!!!

Jag börjar snart att gråta av lycka!

Imorse ringde chefen som jag träffade på arbetsintervju för att berätta att tjänsten tyvärr hade gått till en annan sökande eftersom hon hade erfarenhet av samma arbete. Jag hade alltså inte fått tjänsten.

men...

Ja precis så sa han "men..."

"...men vi tycker att du var alldeles för intressant för att släppa
så vi har funderat och tänkt och beslutat oss för att erbjuda dig en annan tjänst."


De har alltså sytt ihop en tjänst till mig för att de tycker att jag var så intressant. Jag kommer att jobba på samma förvaltning som jag sökte jobb på fast i två olika enheter. Det blir 50% på varje enhet och det är ett tillsvidare jobb. Ett riktigt drömjobb. Jag vill inte skriva alla detaljer i en offentlig blogg men jag kan säga så här att det är verkligen verkligen ett riktigt drömjobb. Jag kommer att få lära mig så mycket, jag kommer att få en riktigt bra erfarenhet och en grym merit inför framtiden. Jag kommer att få jobba med det jag verkligen vill jobba med, det jag är utbildad för!

Nu ska jag träffa chefen för den andra enheten och prata igenom arbetsuppgifterna på den enheten mer ingående (han skulle tydligen komma till Östersund i helgen eller nästa helg). Sedan, om jag fortfarande vill ha jobbet (vilket jag kommer att vilja), ska vi diskutera igenom tjänsten mer ingående, anställningsvillkor och lön osv. Sedan prata igenom allt det praktiska, när jag kan börja, introduktionsprogram osv. Den ena tjänsten finns inte så de ska tydligen ta in en person som har jobbat med det tidigare för att lära upp mig. De vet ju även att J måste ansöka om föräldraledighet och så... Dessutom måste vi ju flytta.

Men fatta vilken chans! Vilket jobb! Vilken grej!

De vill ha mig och de vill ha mig så pass mycket att de erbjuder mig en annan tjänst som jag tycker verkar vara bättre än den jag sökte!

Jag är så glad så glad så glad.
Jag vill ropa till hela världen, skrika ut min lycka:

JAG HAR FÅTT JOBB!!!



Jag har världens bästa sambo,
en helt otroligt underbar son
och ett jobb som nästan är för bra för att vara sant!
Livet kan inte bli bättre än så här!



Kommentarer
Postat av: Sandra.K

Vad annat kan man säga än GRATTIS!!! igen!! Så KUL för dig!! Det blir nog toppen det där! Hörs kanske imorgon då så vi kan byta en sovsäck mot lite pengar :-)

2007-10-04 @ 19:31:35
Postat av: Carro

Ett stort grattis! Skönt att det ordnade sig till sist! :-)

2007-10-04 @ 21:45:21
URL: http://enlitenbitavmittliv.blogg.se
Postat av: Camilla

Carro och Sandra: Tack tack tack!!! :-)

2007-10-04 @ 22:59:37
URL: http://hoscamilla.blogg.se
Postat av: Malin

AAAAAAAAAAAH!!!!!! Vad glad jag blir!!!!!!!!!!!!!
Har inte läst din blogg på länge. Har vart lite upptagen! Men Nu är det ju UNDERBART!!!! GRATTIS GRATTIS GRATTIS! Du är bäst! *puss

2007-10-06 @ 10:15:05
URL: http://laleh222.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0