Nytt personbästa

Liam fortsätter att sova bra på nätterna. Sedan sist jag skrev har vi haft en dålig natt och en bra natt. Den dåliga natten hade kunnat bli bra om han inte hade vaknat klockan 23 och varit jätteledsen. Usch, han var alldeles uppriven och grät och grät och hade så svårt att somna om. Tillslut, efter amning och mys med både mamma och pappa, kunde han dock somna om. Klockan var då drygt tolv på natten. Sedan sov han till fem och sedan till åtta. Den bra natten yttrade sig i att han sov lugnt och fridfullt i sin egen säng från klockan åtta till klockan fem och sedan i vår säng till åtta då vi steg upp. Skönt! Framför allt är det grymt skönt att han är så otroligt lättsövd. Kan det verligen vara så enkelt? Är det möjligt? Det är bara att njuta så länge det varar...

Förresten verkar det som att Liam har gett upp sin "våga-vägra-välling"-kampanj. Vi har försökt och försökt ge honom välling och han har gång på gång ratat den. Vi har till och med testat att blanda med bröstmjölk och att döma av hans ansiktsuttryck blev den om möjligt ännu sämre då... Hade det inte varit så att vi har köpt ett stort vällingpaket hade vi nog gett upp för länge sedan, men det är ju inte så kul att kasta hela paketet direkt... Ikväll har Liam verkligen varit på strålande humör så jag tog chansen att testa lite med välling, lite på skoj så där... Då helt plötsligt dricker han välling som aldrig förr. Haha. Han drack och drack och drack och ville till och med ha MER! Jag blandade mer och det slutar med att han dricker hela 160ml! Vi har med andra ord ett nytt rekord, 160ml är definitivt hans personbästa vad gäller välling. Jag tror till och med att det är hans personbästa vad gäller att dricka ur nappflaska över huvud taget.

Nu är det väl inte så där superduperviktigt att få honom att dricka välling. Jag menar han älskar ju gröt och äter gärna gröt och det är väl typ samma sak som välling. Eller? Vad jag förstår så är gröt och välling lika bra, det sa i alla fall vår BVC-sköterska (som tyckte att vi skulle strunta i att ge honom välling eftersom han har vägrat så länge). Fördelen med välling är väl att det är lättare att göra iordning, helst på morgonen (jag tänker på när jag slutar amma honom på morgonen)... Nåja, vi får väl se om han vill fortsätta med välling eller om det var en engångsföreteelse.

Jag har fortfarande inte hört något om jobbet. Varför ska de hålla mig på halster? Gah, jag blir tokig! Ring någon gång!!!

Appropå jobb så ringde min underbara vän Sara imorse och sa att hon har fått ett vikariat som kemist. Såååå roligt, en massa grattis till dig!!! Det är du verkligen värd vännen! Hon är en så härlig människa, att prata med henne är som att få en stor energiboost, hon är en riktig vitaminkick. Jag känner ingen som är så glad och sprallig och härlig som hon är. Kram på dig vännen!

Nä om man skulle krypa till kojs. Jag har en bok på sängbordet som lockar... "En shopaholics bekännelser" av Sophie Kinsella. Den är riktigt underhållande, en rolig och lättläst bok som jag kan rekommendera!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack igen för att du fixade en säck åt Noah också :-) Hur har du fått din blogg så j-a snygg? Jag är inte riktigt nöjd med min... vissa saker gillar jag, som "överskriften" men inte typsnittet på texten. Hos dig ser det fint ut! Kram S

2007-10-03 @ 18:54:01
Postat av: Camilla

Det där med säcken var så lite så... Ja du jag försöker fixa och trixa med bloggen men det är inte lätt ska jag säga... Men om du klickar på design och sedan ändra stilmall så kan man ändra teckensnitt och sådant där. Man får prova sig fram lite... :-)

2007-10-03 @ 19:04:07
URL: http://hoscamilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0