Sammanfattning av helgen

I fredags slutade Janne klockan tre inne på stan så jag och Liam passade på att gå på en liten shoppingtur för att sedan möta honom efter jobbet. Vi åt på Subway som till vår stora glädje har kommit till stan. Subway är ett favoritmatställe i Umeå, jag älskar deras tonfiskmackor (jag är galen i tonfisk)!!! Tyvärr hade de inte kvar någon tonfisk så jag fick nöja mig med kyckling, det var gott men inte lika gott som tonfisk...

Det blev i alla fall lite shopping i fredags då jag hittade ett svart fleeceställ till Liam på Åhlens. Byxorna visade sig dock vara lite små (jag ville helst att de skulle vara lite för stora) dessutom tyckte jag att svart var lite tråkigt när jag väl var hemma... Det blev med andra ord en tur till stan på lördagen också för att byta det svarta mot en grön/brun/grå fleecejacka från Lindex och ett par ljusgrå fleecebyxor från Åhlens. Nu har Liam ett jättefint fleeceställ som han kommer att kunna ha ett bra tag eftersom det är ganska stort nu. *nöjd* Själv köpte jag en halsduk på H&M som jag har spanat in ett tag. Jag trodde att den var slut men lyckades hitta en som hängde gömd bakom några andra halsdukar. *glad*

Innan vi åkte in på stan på lördagen hälsade vi på ett par i föräldragruppen för att lämna av sovsäcken som min syster hade skickat till dem. Vi blev där ett tag, tiden går grymt fort när man har kul och pratar en massa skit. :-) Liam och Noah var så söta när de satt och tittade på varandra. Det är så kul när de har blivit mer medvetna om varandra. Noah tyckte nog att Liam var lite roligt för han blev alldels till sig och skrattade och skrattade och försökte krama honom. *sötnosar*

Eftersom vi blev kvar hos dem ganska länge fick vi lov att äta lunch på stan, Liam fick då för första gången äta barnmat på ett café. Vi hade inte alls tänkt på lunch eftersom vi hade räknat med att komma hem någorlunda tidigt så vi kände oss som värsta nybörjarföräldrarna när vi först sprang in på ICA för att köpa barnmat och sedan till Törners för att kunna värma den. Haha. Törners är förresten inte bara ett bra fik att amma på utan också ett bra fik att värma barnmat på eftersom de har små barntallrikar de värmer maten på och speciella barnskedar som man får låna. Det var jättebra, kan absolut rekommenderas! På kvällen blev det filmkväll med en kompis till Janne. Vi hade dukat upp tv-rumsbordet med så mycket gott att det nästan var hemskt. Popcorn, chips, dip, kakor, godis... Shit vad vi åt. :-) Gott var det i alla fall!

Nu ligger Liam och sover ute i vagnen på balkongen. Jag bar upp den för jag ville verkligen att han skulle få sova ute idag nu när han har sin härliga sovsäck att sova i. Själv ser jag ut som sju bedrövelser, men jag tänkte ta tag i mitt utseende när Janne kommer hem från innebandymatchen. Då blir det en dusch!



                                      
Myser i sin sovsäck              Med pappa på Subway                   Tjohooo!

   


Kommentarer
Postat av: Mormor

Hejsan Pi!
Vad jag är glad för att du är så lycklig och känner att du har allt du kan önska dig, det är inte många förunnat. Jag saknar er så mycket ibland, bara för att sitta och surra eller gå på stan. Förhoppningsvis så dröjer det inte så länge innan vi ses...kramar

2007-10-08 @ 15:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0