Telefonsamtal hit och telefonsamtal dit

Pratade med min blivande chef idag igen. Han berättade att min andra chef (jag kommer ju att ha två chefer) hade fått ett väldigt positivt intryck av mig när jag pratade med honom i förrgår. Han är beredd att anställa mig utan att träffa mig personligen. Allt är med andra ord klart nu. Jag har verkligen fått jobb, det är svårt att förstå men jag får nog börja inse att det faktiskt är så. Det enda som återstår nu är löneförhandling. Jag har fått ett nummer till en fack-kille som jag ska ringa imorgon (han var inte anträffbar idag) för att diskutera löner. Det blir grymt spännande, jag har verkligen ingen som helst aning om vad lönerna ligger på. Ingen aning. Eller okej, en liten liten aning har jag väl men det är verkligen bara en pytteliten aning. Men imorgon får jag veta och då är det bara att fundera på vad jag ska begära för lön och sedan ringa till min chef och lägga fram min begäran. Det känns lite nervöst och rätt så pirrigt, men det ska nog gå bra. Efter att lönen är bestämd så kommer de att skicka ett anställningsbevis hem till mig som jag ska skriva under sedan är det klart! Jag längtar verkligen tills jag har jobbet "svart på vitt". Känns grymt att det faktiskt är en tillsvidaretjänst, som han sa "provanställning är inte aktuellt för din del utan det är en tillsvidaretjänst vi vill erbjuda dig". Det känns riktigt riktigt riktigt bra.

Jag kommer att kunna bestämma själv när jag vill börja jobba. De förväntar sig inte att jag kommer att kunna börja innan årsskiftet på grund av uppsägningstid på lägenhet, fixande med föräldraledighet, fixa nytt boende och så vidare. Självklart vill jag börja jobba så snabbt som möjligt men rent praktiskt så passar det nog bäst att börja i januari. Det är ju inte speciellt kul att betala dubbla hyror när allt kommer omkring... Fast vi kommer säkert att råka ut för en dubbel hyra under en månad ändå, så blir det ju nästan alltid när man flyttar, men det får vi väl ta...



Det har varit grymt kallt idag. Brrr... Jag bar i alla fall upp barnvagnen så att Liam fick sova på balkongen. Han sover så bra i barnvagnen och det känns viktigt att han får vara ute en stund varje dag. Usch, jag kan få så dåligt samvete om vi inte går ut en kort stund varje dag. Han sov i två timmar så på eftermiddagen hade jag en glad och sprallig liten kille som var utvilad och pigg. Han är så underbar!

Vi ska ut på biljakt i helgen, nu när jag har fått jobb har vi tänkt skaffa oss en bil så det är väl bäst att börja titta lite. Nu kan vi ingenting om bilar förutom att köra dem så då passar det ju väldigt bra att vi får bilkunnigt besök imorgon som stannar över helgen. Och kanske är det just därför som vi planerar att gå på biljakt under helgen. :-)

Nu blir det kvällsfika med älsklingen och sedan natti natti.



Mamman med sin underbara son som 
kikar fram bakom en stor fleecehuva.

Kommentarer
Postat av: Faster Laleh

Jag är så glad för din skull. Er skull! Jag tycker det ska bli spännande att ni ska flytta till en ny stad. Shit, vad berest man kommer att bli :) Jag saknar er. Ni är så vackra Liam och Du! :) Bäst är ni! Kram

2007-10-11 @ 15:49:46
URL: http://laleh222.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0