Trevlig söndag!

Det har varit en rätt lugn dag idag trots att vi har gjort en hel del. Janne har burit in en del lådor från förrådet som vi har börjat gå igenom. Vi har tänkt lämna en del lådor hos Jannes pappa som har ett stort tomt förråd samt att vi har tänkt lämna en del saker på loppis. Jag kan inte fatta hur mycket saker vi har, vart kommer allt ifrån? Det blir att gå igenom alla saker noga inför flytten och försöka rensa ut så mycket som möjligt.

På eftermiddagen tog vi en promenad med en kompis bort till Tages och fikade. Det är så mysigt att sitta och surra en massa och fika gott. Jag tog en räkmacka och varm choklad med grädde och det var suuuuper smarrigt. Liam tycker att det är så roligt att sitta och titta på alla människor och han är verkligen inte dålig på att stirra ut folk. :-) Han fick också fika, en fruktbägare och sedan var han nöjd (precis innan vi gick åt han en braklunch -nästan en hel stor burk med lasagne). Han är verkligen en glupsk liten krabat som älskar mat! Jag har ju ammat honom en del mellanmål samt på morgonen men nu har jag börjat trappa ner ganska mycket på det. Trots att det är grymt mysigt att amma känns det ändå bra att trappa ner och det har blivit en väldigt mjuk och naturlig nedtrappning som både jag och Liam är nöjda med. Det är det här sista steget, att inte amma på morgonen och mellanmål som har varit lite svårt, det känns så tomt att inte amma... Men det känns ändå bra. Jag börjar ju faktiskt jobba om 2,5 månad (gah, det är snaaaart!) och då känns det skönt att ha slutat amma lite innan jag börjar jobba. Jag har ju ändå ammat honom i drygt 7,5 månad och det känns jättebra!

Imorgon ska jag och Liam åka in på stan och lämna vårt hyreskontrakt hos Östersundsbostäder för att säga upp lägenheten. Sedan har jag faktiskt tänkt strosa i affärer, skulle behöva nya byxor!!! Jag har i princip bara två byxor som jag kan ha (varav ett par köpte jag i torsdags), alla andra byxor har blivit alldeles för stora! Jag fattar inte vad som händer, brukar man gå ner i vikt när man slutar amma eller?

För övrig behöver vår lägenhet verkligen städas, städningen har fått stå tillbaka lite när vi har haft andra saker att göra. Jag har börjat städa lite under helgen men det är långt ifrån klart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0