Andra tanden

Jisses, här går det undan! Idag upptäckte jag att Liam håller på att få två tänder samtidigt. Den första, den som jag upptäckte förra veckan, har hunnit växa några millimeter och nu syns den andra som ett litet riskorn på tandköttet bredvid den första. Jag undrar hur snabbt det kommer att ta tills de har vuxit upp helt, jag hoppas att det dröjer ett tag till med tanke på hur ont det gör när han biter mig när han inte har några tänder (han biter mig lite då och då när han ammar)...

Idag har det blåst grymt mycket, vi höll på att blåsa omkull när vi gick utanför dörren idag. Vi hade tänkt åka in på stan men slutade ut det och lånade istället Jannes pappas bil och tog en liten biltur bort mot Brunflo och sedan förbi Barnens Hus. Självklart fick Janne köra eftersom han nyss tagit körkort och han tyckte det var kul. Det är så klart speciellt att köra utan någon körlärare när man inte har gjort det tidigare.

Väl på Barnens Hus fick Liam lite leksaker; några små gummibåtar att leka med i badkaret, en mjuk pekbok med Laban samt en leksak som spelar melodier. Han har inte haft någon leksak som låter tidigare så vi tänkte att han kanske tycker att det är kul, vi får väl se om han gillar den. Än så länge är Laban-boken bäst. Jag hade även tänkt köpa en ny Lundmyrbody till honom men hittade inte den jag ville ha, en Busunge-body i storlek 70 (kanske lite svårare att få tag i eftersom den är "limited edition"). Han håller nämligen på att växa ur sin Gullunge-body och jag gillar den såååå mycket! Den är enkel, stilren, snygg  och lätt att matcha till olika byxor, ett bra basplagg med andra ord. Liams moster lovade dock att hon skulle titta efter en sådan i Umeå och skicka om hon hittar någon, annars kanske jag hittar den på tradera.

Ikväll blir det mys i soffan med godis! Nice!

Bjuder på några kort från dagen


187082-18                                                            
Slappar i Bumbon                Visst är jag söt i mina             Sötnosen
                                                  nya strumpbyxor                




187082-17                                  
Charmtroll                                                Fångar in pappa

Kommentarer
Postat av: Emilia

Undrar om det kanske är vanligt att de får två tänder i stöten. Milea fick också det. När den ena hade brutit fram anade man den andra. Likadant i överkäken.
Milea fick dock sina tänder ganska sent. Skönt då man slipper börja borsta dem. Iofs gillar hon att få sina tänder borstade. Hon blir jätte glad då man tar fram tandborsten så det är ju inga större problem.
Nu blev det mycket Milea snack. Han är så söt Liam. Ser ofta lite förvånad ut på fotona. "Jaha, vad nu då" liksom. *hihi*

2007-09-16 @ 08:27:29
URL: http://milla.klixklax.se
Postat av: Camilla

SV Emilia: Det jag oroar mig först och främst för är att bli biten, sen kan man ju alltid hoppas att tandborstningen går bra. *hihi*

2007-09-16 @ 10:35:02
URL: http://hoscamilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0