Helgen

Vår lilla familj har haft en mysig helg. Janne slutade tidigt i fredags så jag passade på att fara ut och springa. Ja ni läste rätt. Jag har bestämt mig för att komma i form igen, dessutom är det ju roligt att springa! Så jag tog på mig mina snygga träningsbyxor och min nya löparjacka, lämnade grabbarna hemma och sprang ut i det härliga vädret. Jag tog det väldigt lugnt eftersom jag inte har sprungit på väldigt länge och kände mig grymt nöjd när jag kom hem. Det brände skönt i låren dagen efter ska ni tro. På kvällen blev det först en promenad och sedan filmkväll med en kompis till Janne. Lucky number slevin. Bra film!

På lördagen åkte vi bort till Barnens Hus för att än en gång klaga på vagnen. Det visade sig att de inte hade bytt det trasiga hjulet trots allt. Hur svårt ska det vara att förstå? Tack och lov gick det snabbt och vi fick ett nytt hjul direkt. Nu ska den fungera bra, blir det något mer tjafs har jag god lust att bara skita i allt och köpa en ny vagn. Vi har faktiskt tittat lite på en Emmaljunga City Jet som vi är lite sugna på. Den ser riktigt häftig ut och har svängbara framhjul så den är nog perfekt när man går på stan. Nåja, vi får se hur det blir med den saken. Vi måste i alla fall köpa en åkpåse till vagnen samt vinterkläder till Liam först och främst. Lördagkvällen blev en riktig myskväll. Potatisgratäng och fläskfilé med en god sallad till middag. Värmeljus och mys i soffan. Liam var supertrött och somnade kring halv nio och sov ändå till sju på morgonen då han ville ha mat och efter det sov han till elva! Jisses! En trött mamma och en trött son. Pappan var världsbäst och tvättade hela morgonen från klockan sju.

På söndagmorgon blev det ännu ett träningspass. Gjorde ett konditionstest med pulsräkning som visade att jag har god kondition! Efter träningen tog jag och Liam ett bad. Nu sover skrutten och snart är det dags för middag. Janne ska träna ikväll så han måste hinna äta något innan dess.

Kommentarer
Postat av: Faster Laleh

Åååh, det låter så fantastiskt! Det lät så idylliskt på något vis, det du pratar om! :)
Kram!!

2007-09-02 @ 21:30:57
URL: http://laleh222.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0