Mor och son

Jag och Liam åkte på stan idag. Hade tänkt titta efter vinterkläder åt honom men kom istället hem med en body och en tröja. Det känns så svårt med vinterkläder, vad kommer han att behöva/hur ska man tänka? Räcker det med fårskinn, filtar och fotsäck/vindskydd i vagnen eller ska vi köpa en åkpåse? När han var nyfödd hade vi en mjuklift med fårskinn samt filtar och ett "vindskydd" så då borde det bli bra att byta ut mjukliften mot en åkpåse, eller? Samt köpa en fleeceoverall eller något liknande. Svårt det där. Vi får väl se hur vi gör. Det är ju faktiskt ett tag kvar till vintern. Jackan som han fick av sin mormor fungerar i alla fall superbra i vagnen nu, mjuk och härlig och lagom varm. För att inte tala om fin!

Träffade en trevlig tjej på stan som jag brukar prata med. Vi började prata med varandra på bussen en gång och då visade det sig att hennes lilla Freja är en dag äldre än Liam. Jag vet inte vad hon heter men vi brukar prata ett tag med varandra alternativt hälsa på varandra när vi träffas. Hon bor också här i Valla, i samma hus som Jannes pappa faktiskt, vilket innebär att vi stöter på varandra lite då och då. När vi träffades idag så bjöd hon mig på ett me&I party som hon ska ha hemma hos henne i oktober. Kul! Det är verkligen superfina kläder! Men jag får se om jag vågar gå, jag känner ju inte henne egentligen. Fast vi lär väl träffas fler gånger innan oktober. Kul ändå hur lätt man kan få kontakt med andra människor när man har barn. :-)

Bjuder på ett litet kollage idag eftersom min syster så gärna vill se min nya frisyr. Vad tycks?

187082-12

Kommentarer
Postat av: Faster Laleh

Som hundägare är det liknande. Men nu kan man ju inte jämföra hundar och barn. hehe Men vi stöter alltid på människor ute som vi pratar med när vi har Lucky. :)
Din frisyr var väldigt fin!!! Lite ovant att se dig i Lugg, men det var verkligen superfint!!! :)

2007-09-04 @ 10:47:09
URL: http://laleh222.blogg.se
Postat av: ikah

Oh va fin du är i håret! :)

2007-09-05 @ 07:08:15
URL: http://ikah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0