Sjuklingar

Både jag och Liam är rätt så krassliga just nu. Liam kämpar på med sin snuva och tandsprickning och jag har huvudvärk och ont i halsen. Vi är trötta och hängiga, ingen feber men griniga. Liam har svårt att sova och blir därför grinig vilket gör att jag får svårt att sova och blir grinig. Vi försöker suga ut snor ur hans näsa med en snorsug men det går väl så där. Han blir mest arg som ett bi, han verkligen hatar den där snorsugen kan jag lova. Igår kväll fick han alvedon för första gången och han tyckte det var smaskens! Alvedon med skogsbärssmak var en höjdare. Alvedonen gjorde att han sov lite bättre, jag antar att han har obehag i kroppen så som man brukar ha när man är förkyld. Dessutom har han säkert lite ont på grund av tandsprickningen. Han har sovit hos mig större delen av nätterna, han är så gosig och snuttig nu när han är krasslig -en riktig mammagris! Nu har vi lagt böcker under benen på huvudändan av hans säng så jag hoppas att han ska sova bättre. Ibland får han nästan panik när man lägger ner honom, han vill verligen inte ligga utan helst sitta eller halvsitta vilket antagligen beror på att han är snorig/tät i näsan. Stackare.

Vi har nu haft två innedagar eftersom vi har varit krassliga. Vi hade tänkt gå på föräldragruppsmötet idag men beslutade oss för att stanna hemma med tanke på att Liam är så grinig och snorig. Imorgon har jag dock tänkt gå ut på en promenad med Liam, man blir ju tokig av att bara sitta inne dessutom skulle vi nog bara må bra av frisk luft.

Janne har varit föräldraledig idag, han tog en föräldradag för att få vara ledig när han skulle köra upp för körkortet. Uppkörningen gick bara bra så nu har han äntligen körkort! Härligt! Det firades med gott fika och choklad. Annars har vi suttit framför tv:n större delen av dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0