Utvilad!

Idag känner jag mig ännu piggare, efter en lugn natt är jag utvilad och relativt pigg med tanke på min förkylning. Liam har sovit riktigt bra inatt. Han somnade just efter klockan åtta och vaknade två gånger fram till klockan tolv. Därefter sov han hela natten i sin egen säng ändå fram till klockan sju på morgonen. Kanske att vi börjar få ordning på nätterna igen? Jag sov också hela natten utan att vakna en enda gång. Skönt! Idag är det soligt och härligt höstväder så jag kanske tar en kort promenad bort till affären. Det är så skönt att få lite frisk luft efter att man varit sjuk och hållit sig inomhus...

Nu ligger Liam och sover. Han var så otroligt pigg och pratig imorse så det var svårt att ligga kvar och dra sig. Han sa "mamamamamamama" och slog mig med tutten i ansiktet och då var det inte så lätt att sova vidare. Men det är ganska skönt att stiga upp klockan åtta för då får man en stund för sig själv när han sover strax innan lunch. Han har fått grönsaks- och nötköttspuré till lunch några dagar nu och det är smaskens! Han sitter och gapar som en liten trastunge och vill ha mer hela tiden. På kvällen är det gröt med fruktpuré som gäller och det är om möjligt ännu godare, han verkligen älskar gröt. Vi har provat att ge honom välling på kvällen men det gick inte så bra. Jag vet inte om det beror på att han inte gillar välling eller om det beror på att han inte vill dricka ur flaska. Kanske en kombination. Vi provade att ge välling med sked och då gick det lite bättre, efter några skedar gick han med på att dricka ur flaskan och drack då nästan en deciliter. Vi får väl försöka igen om några dagar och se vad han tycker då. Jag ammar fortfarande de resterande målen, men det blir så klart mindre och mindre amning nu när han har börjat få smaka "vanlig" mat.  


187082-16

Kommentarer
Postat av: Emilia

Vi hade ju en del problem med att få Milea att äta välling trots att hon var van att äta ur flaska. Men efter en del trugande så gick det helt plötsligt jätte bra. Prova blanda det med bröstmjölk. Vi blandade med ersättning och då fick vi henne att äta det.

2007-09-13 @ 12:30:38
URL: http://milla.klixklax.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0