Löneförhöjning och 30-års kalas

Det har som vanligt varit en händelserik vecka. På måndagen fyllde Janne 30 år och samtidigt fick jag veta min nya lön efter löneförhöjningen. Höjningen blev mer än jag väntat vilket så klart känns grymt bra. Janne fick många telefonsamtal och blommor från sitt jobb i Östersund. Eftersom vi firade hans födelsedag förra helgen så blev det inte så jättemycket firande på måndagen. Vi bakade dock hans favorit kladdkaka på kvällen och myste ett tag i soffan innan vi (läs: jag) somnade.

Appropå sömn. Jag har varit så otroligt trött de senaste två veckorna. Trots att jag läser en grymt bra och spännande bok (kan verkligen rekommendera Stieg Larssons millenium-böcker, de är bland det bästa jag har läst) så somnar jag i princip direkt jag lägger mig i sängen. Jag försöker kämpa och hålla mig vaken men somnar så lätt i soffan. Hela veckan har jag somnat just efter tio på kvällen och ändå är jag såååå trött. Nåja. Nu har ju våren kommit på riktigt med härligt värmande solsken. Vägarna har börjat sopas och fågelkvitter letar sig in i lägenheten. Barn är ute och leker på gården och nykära par börjar dyka upp ute på gatorna. Allt detta gör trots allt att jag känner mig lite piggare. Sedan är jag ju fortfarande ny på jobbet och lär mig otroligt mycket varje dag. Hjärnan får verkligen arbeta och utvecklas. Jag försöker hålla mig skärpt och insupa kunskaper på jobbet vilket antagligen också bidrar till att jag känner mig trött när jag kommer hem. Men jag trivs grymt bra på jobbet. Grymt bra.

Liam och Janne är mest ute och leker hela dagarna. Gräver i sandlådan, gungar, sparkar boll och går på upptäcksfärder. Liam har lekt en del med en liten tjej här på gården som blev storasyster för två dagar sedan (eller något sådant). De kom hem med lillebror idag och jag längtar tills vi får chans att glutta lite på honom. Jag ska allt försöka få mig en titt när jag ser dem ute på gården nästa gång. :-)

Nej, nu ska jag nog krypa ner i sängen. Imorgon får jag sovmorgon vilket ska bli otroligt skönt och på söndag är det Jannes tur att få sovmorgon. Vi brukar göra så att vi får var sin sovmorgon på helgerna vilket fungerar alldeles utmärkt! Det ska bli skönt med helg efter en, som vanligt, händelserik vecka på jobbet.

Trevlig helg på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0