Nystädad lägenhet!

Jag har ägnat större delen av daget till att städa lägenheten. Nu är tv-rummet och köket skinande rena och det känns så skönt! Ska även städa vårt sovrum och Liams rum, men jag får se om jag orkar mer idag eller om det får vänta. Allt är i alla fall dammsugat.

Liam har varit lite hängig sedan igår kväll. Igår kväll hade han 39,1 grader så vi ringde till sjukvårdsrådgivningen för att rådfråga om vi skulle åka in till läkaren. När han var på öronkoll i tisdags sa nämligen läkaren att vi skulle åka in med honom om han fick hög feber, troligtvis skulle det då vara en ny öroninflammation i de inre hörselgångarna. Sjukvårdsrådgivningen tyckte att vi skulle åka in och kolla så det var bara att packa in sig i bilen och åka till akuten. Vi fick snabbt hjälp av en stressad läkare, hon tittade igenom Liams öron och sa att allt såg bra ut. De yttre hörselgångarna såg bra ut så hon tyckte att vi kunde sluta med kortisonet. Vi fick åka hem, ge alvedon och sedan lägga honom. Han har fortfarande feber, dock inte speciellt hög (kring 38) och är rätt så pigg. Lite tröttare än vanligt (sover för andra gången idag) men annars leker han precis som vanligt. Det känns så skönt att allt såg bra ut i öronen, hoppas hoppas hoppas att han slipper ha öroninflammation på ett tag nu, helst att han slipper ha det något mer i hela sitt liv. *ler åt det ologiska resonemanget*

Igår åkte vi på en liten shoppingtur här i Ljusdal. Jag hittade ett par fina vita tygskor som fick följa med hem. Köpte även en del till vår uteplats samt en massa mat. Kylskåpet är nu proppfullt! :-)

Funderar på om jag ska baka en kladdkaka eller om jag ska lägga mig och läsa ett tag nu när Liam sover... Hm... Hade även tänkt ut och springa idag, sprang ju förra söndagen och det är inte dumt om jag kan ta mig ut och jogga åtminstonde en gång per vecka...

Kommentarer
Postat av: Matilda

Känner igen resonemanget kring vad man ska göra... det finns så mycket man vill så allt får inte plats på den tid man har... hoppas det blev bra oavsett om det blev kladdkaka, joggingtur eller något annat :-)

2008-04-28 @ 21:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0