Öronbarn?

Jahapp. I tisdags fick vi veta att Liam har öroninflammation -IGEN! Helt otroligt! Okej, nu är det "bara" inflammation i ytterörat och inte i innerörat så det kanske är lite skillnad, men ändå... Det värsta är att de först inte tyckte att vi behövde komma in utan att vi fick övertala dem att han behövde en extra öronkontroll. Gah! När han blev 9 månader hade han sin första öroninflammation och då sa läkaren att han var tvungen att gå på extra öronkontroll tre månader senare, dvs när han fyllde 1 år. När han fyllde 1 år hade han fått en ny öroninflammation = ingen extra öronkontroll. Nu är han 14 månader och har fortfarande inte haft någon extra öronkontroll det har sett bra ut och nu visar det sig alltså att han har inflammation i ytterörat. Nu verkar det i alla fall bli fart på läkarna, vi har fått en ny tid redan på tisdag för extra kontroll. Nu vill de väl se att det verkligen blir bättre och vi har tänkt kräva öronkontroller regelbundet tills det ser bra ut. Så det så!

Nu är det örondroppar (Terracortril) som gäller, det är alltså inte penicillin denna gång utan kortison. Två droppar i varje öra, tre gånger om dagen i fem dagar. Gissa om han är nöjd, svar nej! Hoppas att han blir bra, jag tycker liksom att han har haft öroninflammationer så att det räcker för ett tag nu. Jag undrar just om vi har fått ett öronbarn?

För övrigt var kursen i Uppsala jättebra. Jag lärde mig massor och träffade många trevliga människor. Hann även shoppa lite grann; en keps, en solhatt, en boll och sockar till Liam. Han blev jätteglad över bollen! Den är perfekt storlek för honom att använda som fotboll.

Idag har jag varit hos frisören och snyggat till mig. Toppade igenom håret och ljusade upp det lite grann. Känner mig lite somrig nu när håret är lite ljusare. Dessutom passade jag på att investera i lite hårprodukter eftersom de hade så bra erbjudande på frisörsalongen. *nöjd* Sedan åkte jag iväg och hämtade ett paket från H&M. Brukar för det mesta få rätt storlekar när jag beställer men den här gången lyckades jag inte riktigt pricka in storlekarna. Får skicka och byta några saker. Blev dock riktigt nöjd med ett par jeans som jag hade beställt. De var riktigt snygga! *nöjd igen*

Trevlig helg på er!



Mums!

Kommentarer
Postat av: helena

ja det verkar som ni fått ett öron barn! Uscha.. jag är så glad indra inte haft öroninflamation..än.
Såg du hade skriit till carro ang converse skorna, jag beställde oxå sånt till indra fast de rosa och jag fick 40% rabatt... inte helt fel =)
kram från oss!

2008-04-26 @ 11:31:25
URL: http://minallesegen.blogg.se
Postat av: Matilda

Det gäller att stå på sig i det svenska sjukvårdssystemet... men gör man det blir det oftast bra, håller tummarna för att ni ska slippa öronproblemen, för hela familjens skull

2008-04-28 @ 21:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0