Tonåring...

Janne ringde till mig på jobbet kvart över tio idag och sa: "Vi har nog redan fått en tonåring". Liam sov fortfarande, han hade tydligen bestämt sig för att ta en ordentlig sovmorgon. Strax efter samtalet vaknade han dock. Trots den konstiga dagen (allt blir ju förskjutet när han sover så länge) så var det inga problem att lägga honom ikväll. Bara lägga ner i sängen, säga godnatt och han sover. Skönt! Det har varit strålande sol idag, riktigt härligt vårväder! Janne och Liam har varit ute på gården och gungat. Liam verkade gilla det grymt mycket och jag är så glad att vi har en sån fin innergård!

Ojojoj ni ska bara veta vad det är fart på Liam nu för tiden. Han går inte längre -han springer! Han hinner ungefär överallt på ungefär noll tid. Janne har fullt upp om dagarna om jag säger så. Ikväll har jag och Liam suttit och lekt med ett par runda burkar som man kan stapla på varandra så att det blir ett torn. Han har verkligen kommit på det där nu. Han staplar dem på varandra och tar sedan ner en och en burk och stoppar dem i varandra. Han vet precis. Och om det inte går bra, exempelvis att han tappar en burk eller att tornet rasar så blir han så arg så arg. Man kan se hur det liksom kryper i kroppen av frustration när det inte går som han vill. Han sparkar med benen och gnäller och kastar ibland iväg allt om det inte blir som han har tänkt. Han har humör vill jag lova. Det är faschinerande att se hur han lär sig att hantera kroppen mer och mer, hur han lyckas kontrollera rörelser och tar sig an nya utmaningar på egen hand. Han blir så stolt när han klarar av något nytt, kanske delvis för att jag och Janne blir så stolta. Det smittar nog av sig. Bäst är han i alla fall. Ingen protest! :-)

Sedan jag var i Stockholm på kurs har Liam blivit lite mammig igen. Speciellt mammig var han under påsken när vi var i Umeå. Jag fick knappt gå på toaletten utan att han skrek efter mig. Under samma period har han dessutom sovit lite oroligt. Nu när vi är hemma igen och allt är sig likt är han inte lika mammig och har börjat sova bra igen. Vi misstänker att han varit inne i en tillväxtperiod eftersom han har lärt sig så många nya saker. Många nya ord, många nya rörelser samt att han har gått ett tag nu. Han har dessutom fått en ny tand och har numera sju tänder (fyra uppe och tre nere). Känns i alla fall skönt att vi har hittat tillbaka till våra rutiner igen. Rutiner är A och O när man har barn, så är det i alla fall i vår familj.  

               
Busfrö!                             Far och son            Innebandy är kul!

Giraffen är så mysig och lika viktig som snutten!

 Vi hoppas att hans intresse för dammsugaren håller i sig tills han blir äldre...

Kommentarer
Postat av: Jossi

Hej!
Det är ju så att i sommaren är det ju 10 år sen vi gick ut nian :) så vi sitter och håller på att spåna ihop nått. Skulle vara bra om jag kunde få din mailadress så att jag kan skicka dig ett mail med lite information. Ha det bra! Kram Jossi

2008-04-03 @ 21:02:13
Postat av: Matilda

Barn är ett helt träningspass *skrattar*

2008-04-08 @ 10:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0