Vatten i ögat

Liam är bra tokig! När han badar har han börjat hälla vatten över ansiktet med en liten plastburk som han leker med i badet. Han blir alldeles blöt om ansiktet och får vatten i ögonen och frustar och prustar och skakar på huvudet och tycker att det är jättekul. Skrattar bubblande härligt smittande skratt och gör om samma sak igen. Vatten i ansiktet och i ögonen är kul! Jag tog en liten burk och hällde vatten på hans huvud som rann ner i nacken och över axlarna. Det gillade han så mycket att han blev arg när jag slutade. Tog upp burken och gav den till mig för att jag skulle fortsätta. Sötgris. Gah vad jag älskar honom!

Igår var det en sådan där härlig solig dag, de flesta grannarna var ute på gården och pysslade på med diverse saker. Någon skruvade ihop grillen medan några andra passade på att grilla, flera pysslade på med sina rabatter. Fullt med barn var det överallt och Liam fick vara ute och leka hela dan. Han träffade en ny kompis, en kille som är i 3-års åldern skulle jag gissa. Han trodde att Liam var en flicka och frågade hela tiden "vad heter hon?", "vad gör hon?", "kan hon gå?" osv. Tillslut verkade han förstå att Liam faktiskt är en kille. :-) Han var så söt med Liam, kramade honom, gjorde sandkakor till honom och skulle hjälpa honom att ta bort sand från händerna. Liam tyckte nog att han kramades för mycket för han började gråta och blev lite irriterad när han höll på att lägga armarna om honom. Jag fick förklara att Liam blev rädd när han kramade honom eftersom inte Liam känner honom sedan förut. Den förklaringen verkade han nöjd med och slutade upp med kramandet. Däremot tyckte Liam att det var bra att pojken borstade bort sand från hans händer. Det slutade med att så fort Liam fick sand på händerna så sträckte han fram dem mot killen så att han skulle borsta bort det. Haha. Sååå söt! Det är bra att ha en kompis som borstar bort sand från händerna. :-)

Denna vecka kommer att bli en bra vecka känner jag på mig! På onsdag åker jag till Uppsala på kurs, kommer hem torsdag kväll. På fredag ska jag till frisören för att klippa och färga håret. I helgen ska vi ut och shoppa, jag behöver nya skor!!! Blir som sagt en rolig vecka.

Nu blir det dock att lägga sig och läsa...
Jag har sagt det flera gånger förut men Stieg Larsson är bäst. Läs!
(Själv började jag på tredje boken igår och den är såååå spännande!)

Kommentarer
Postat av: farmor

Jätte fint i Liams rum du är duktig på inredning. Jag längtar jätte mycket efter er. Snart är jag där om 1mån. Krama grabbarna från mig o kram på dig oxå. Vi syns snart. Farmor

2008-04-24 @ 16:57:39
Postat av: Matilda

Härliga Liam-historier som ger mysiga leenden

2008-04-28 @ 21:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0