Krusbärsröda läppar

Igår upptäckte Liam krusbärsbuskarna på förskolan. Läpparna blev alldeles röda av de stora härliga krusbären som plockades flitigt med de små händerna. Mums! Röda krusbär är gott. Om vi blir kvar här i Ljusdal och köper ett hus har jag lovat Liam att vi ska ha en buske med röda krusbär på gården. Så det så!

Tredje inskolningsdagen bjöd på regn, massor massor av regn. De nya galonkläderna packades upp ur väskan och Liam stod fascinerad ute på gården i sina galonkläder och tittade på regnet. Kände med de små händerna, stampade med stövlarna och tittade upp i himlen. Så söt i sina galonisar. Sötast av alla (så klart!). Wow! Vatten överallt -ska det vara så här? Jag är en ganska bekväm människa så nej, Liam har aldrig varit ute och lekt i spöregn förut så det var spöregnspremiär. Han tyckte att det var ganska roligt. Fast det hade nog varit lite roligare om han hade varit på bättre humör. Idag var det nämligen inte en så bra dag, idag var det en trött-ledsen-protestera-arg-kinkig-tjurig-dag. Jag hoppas att han är på bättre humör när han vaknar.

Nu regnar det inte längre utan ser faktiskt ut att kunna bli ett skapligt väder resten av dagen. Tur är väl det eftersom jag och Liam måste gå och handla när han vaknar. Nu är det väl bäst att försöka hinna med lite saker här hemma medan han sover...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0