Smittad

Jag tror allt att jag har blivit smittad av dagisbaciller. Halsen gör ont, ont, ont och näsan är täppt. Jag känner mig alldeles bedrövlig. Hoppas att jag är pigg på måndag för jag VILL jobba! Liam har i alla fall blivit piggare, hans energi är det verkligen inget fel på men han är väldigt snorig. Janne har klarat sig än så länge så vi får hålla oss på var sin sida i lägenheten idag så kanske han klarar sig helt. *hoppas* Just nu är killarna och handlar och hämtar ut paketet med Liams nya stövlar. Sedan ska de leka ute på gården medan jag är inne och tycker synd om mig själv... Blä!

Förresten, på onsdag har jag bokat tid hos frisören. Klippning och färgning. Mitt hår är verkligen i behov av uppfräschning, ser fram emot onsdag!


 
Liams favoritlek just nu är att hälla vatten i olika glas och burkar.
Han kan stå och leka hur länge som helst vid diskhon, självklart blir det blött
men han är inte gjord av socker (trots att han är sötast i världen).

Kommentarer
Postat av: Emilia

Ja tänk att vatten kan vara så fascinerande. Nackdelen med barn och vatten är då man bor i egen villa. Man får passa sig för vattenskador då risken ökar markant vid dessa lekar. :-)

2008-08-23 @ 12:06:00
URL: http://milla.klixklax.se
Postat av: M-L

Ja dagisbaciller är ofta ett dråpslag för barnfamiljerna när hösten kommer och ännu värre blir det i kombination med skolbacillerna. Det är inte ovanligt att både föräldrar och barn ligger däckade ett par veckor under hösten. Dessutom kommer det lite magsjuka och huvudlöss på det efter jul i bästa fall. Man får se det positivt, immunförsvaret får ju hålla sig uppdaterad i alla fall. :-)

2008-08-23 @ 21:02:29
URL: http://mlhogberg.blogg.se/
Postat av: sandra

Ja vi lär väl också få oss en släng av de där bassiluskerna när Noah börjat ordentligt på förskolan... Ser att våra pojkar har samma favoritsyssla :-) Noah står nästan varje morgon och blaskar med vatten, å jo visst blir det blött... men det är ju sååå kul! Det finns en "vattenlek" på förskolan där han vill vara varje gång vi varit dit. Han står i bara mässingen och öser, plaskar, dricker och njuter. Hoppas du kryar på dig snart.

2008-08-23 @ 21:10:53
Postat av: Malin

Ge honom en diskborste och se om han tycker det är roligt att använda den samtidigt ;) hihi.

Hoppas du bli kry tills imorgon så att du får jobba!!

2008-08-24 @ 14:36:20
URL: http://kanejl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0