Stövelväder

Idag har vädret gjort mig uppmärksam på att jag behöver köpa ett par Gore-tex byxor till min Gore-tex jacka samt ett par nya, fina gummistövlar. Det hade verkligen behövts idag. Det finns ju så många fina gummistövlar nu för tiden att jag allvarligt funderar på att investera i ett par... Just idag var det dock Liam som drog hem storvinsten, ett par snygga svarta tretornstövlar är beställda från Lindex onlineshop (samt två tröjor). Passade på att beställa dem när jag fick hem kupongen med 30% rabatt på valfri vara. Smack! Jag gillar verkligen Lindex barnsortiment, de har så snygga kläder!




Liam busar och härjar runt på förskolan på dagarna. Imorgon ska jag för första gången vinka och säga hej då. Hittills har jag gått hem när han har somnat i vagnen, men imorgon ska jag gå hem redan klockan tio (när de går ut och leker). Det går nog bra. Det känns dock grymt bra att vi har tagit det så pass lugnt med inskolningen som vi har gjort. Skönt att jag tagit ledigt i två veckor. Vi hade nog kunnat stressa på det lite och få klart inskolningen snabbare men jag gillar att vi har tagit det lugnt samt att jag har fått vara med så pass mycket. Det är kul att se vad de gör om dagarna, då är det lättare att prata med Liam om vad han har gjort när man hämtar honom osv.

Åh, idag är en sån där dag då jag verkligen vill ha ett eget hus. Tänk att ha ett fint kök med mycket bänkyta (idag har vi nästan ingen bänkyta alls), tänk att ha en fin kaklad toalett istället för vår fula våttapet, tänk att ha en egen gård med jordgubbsplantor, krusbärsbuskar och hallonbuskar. Tänk... Nåja, den dagen kommer väl den också. Just nu ser jag fram emot tre stora investeringar som vi har tänkt göra till hemmet nu när båda börjar jobba. Vi behöver köpa en ny dator (jag väntar bara att den här ska krascha vilken dag som helst), ett nytt köksbord med nya stolar samt en egen tvättmaskin. Tre stora och dyra investeringar. *ser fram emot*

Nu ska jag ta och krypa ner i sängen och prata med Janne om vårt framtida hem. Det är så roligt att tillsammans med honom drömma sig bort i framtida kök, badrum, tv-rum, tapeter, kakel, tavlor...

Kommentarer
Postat av: Matilda

Det är bra att ta det i ett lugnare tempo när man har med barn att göra. Hade det varit mer brottom med att få det att fungera kanske Liam inte skulle varit lika cool



Kul med investeringar, att pyssla till det så det blir som man vill ha det :-)

2008-08-21 @ 14:09:03
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0