Fullproppad helg

Denna helg har verkligen varit helt fullproppad, vi har fått så otroligt mycket gjort! På lördagen blev det en hel del shopping i lilla Ljusdal. Leksaksaffären var det första stoppet där vi handlade julklappar till Liams kusiner. Vi köpte även en födelsedagspresent till Liams äldsta kusin som fyller år den 14 december samt några julklappar till Liam så klart! :-) Därefter bar det iväg till en supermysig affär som har det mesta, allt från snygg inredning till snygga barnkläder. Där handlade vi en till julklapp till Liams ena kusin. Liam behövde en ny mössa och ett par vinterhandskar så det blev även ett besök på Mini Mode där vi köpte en varm och snygg Reima mössa samt ett par varma och smidiga handskar. Jag tycker att det är så himla kul att slå in julklappar och kände mig extra pysslig i helgen så jag sprang även in på bokhandeln för att köpa lite fina papper för att kunna göra egna julklappsetiketter. Jag köpte silverfärgat papper, svart papper, en silverpenna och paketsnören i silver och rött.

Efter shoppingturen slog jag in massor av julklappar och det var så himla kul och blev så fint! Att slå in julklappar är bland det bästa med julen tycker jag. :-) Man kan göra fina paker med så små medel, det finns ingen anledning att krångla till det egentligen. Jag blev i alla fall grymt nöjd med julklapparna, både innehållet och själva paketinslagningen!

Förutom massa shopping har vi även städat vår uteplats; ställt in cyklarna i cykelförrådet, köpt en bra spade, fixat till vår sop. Vi har gjort en del internetärenden så som att beställa korten som Liam tog på förskolan i torsdags samt att beställa julkort som vi ska skicka till nära och kära. Vi har tvättat och städat nästan hela lägenheten (bara köket och toaletten kvar och det får vänta tills nästa helg). Vi har gjort en matlista för nästa vecka och veckohandlat samt skickat iväg alla paket/presenter till Liams kusiner. Dessutom har vi ätit god mat; igår blev det rostbiff och hasselbackspotatis med bearnaisesås samt sallad med fetaost och italiensk krydda och idag blev det en kycklingpaj med purjolök, paprika, curry och äpple och till det en avokadoröra. Mums!

Jag är så stolt över oss och jag är så otroligt nöjd att vi har kunnat vara så effektiva i helgen. Vi har ju varit sjuka och under den tiden så har hemmet hunnit förfalla en del, men nu är vi "back on track".

Liam gillar att vara ute i snön (vi har fått massor av snö) så idag var han och Janne ute och åkte pulka och skottade snö medan jag dammtorkade. Han tyckte det var jättekul! Förresten så pratar Liam supermycket nu, på förskolan är de helt fascinerade över hur mycket han pratar. Han är så duktig på att berätta saker nu. Ett exempel: Han har en BRIO-järnväg som han gillar att leka med och när han kör med tåget så måste han ju berätta att han har sett ett riktigt tåg med många vagnar när han var och handlade med oss. Så här säger han: "tåt dä borta, pappas mammas bil, andla mat, många agnar, dä borta". När vi var ute och gick för någon vecka sedan fick Liam syn på en jättestor traktor och en grävmaskin som lät massor, han var så fascinerad och skulle vinka till traktorn hela tiden. När vi kom hem skulle han berätta för Janne: "pappa, tooor tator dä borta, milla mamma agn (vagn), dä borta tator" och så vinkar han. Så söööt!!! Han härmar ord hela tiden. I helgen när jag sa "liam, mamma älskar dig" sa han "ässar dej". Sedan sa han "mamma ässar dej" flera gånger. Våran son är underbar!

 
Julklappar


Det är kul att åka pulka! (Kanske dags att köpa en större pulka?)


Kommentarer
Postat av: H

haha ja vi ska oxå "byta" upp oss till en större i år =) den var lite förliten nu!

2008-12-07 @ 22:31:29
Postat av: Matilda

Så härligt med en effektiv helg, som du säger så känner man sig så duktig när man hunnit med en massa som legat på lut...

2008-12-08 @ 08:35:57
URL: http://sejrla.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad go han är, lillkillen! :-) Som inte är så liten längre. Vore kul att höra honom prata.



Kul med julklappar. Själv har jag bara köpt en till Henke. Sen vet jag inte när vi ska inhandla resten. :-P Kram

2008-12-08 @ 09:10:56
URL: http://kanejl.blogg.se/
Postat av: Camilla

Malin: Ja, om han hade velat prata i telefon så skulle du kunna få höra honom. I telefonen blir han dock knäpptyst. :-)

2008-12-08 @ 11:07:17
URL: http://hoscamilla.blogg.se/
Postat av: Mormor

Jösses vad stor lillkillen har blivit. Jag längtar så mycket efter honom och så kommer vi inte att träffas förrän i mars. Egentligen skulle man spränga SJ i luften som ställer in tåget till Ljusdal som jag tänkte ta den 25 dec. Liam kommer aldrig att veta vem jag är...(tårar) Älskar er alla vi hörs över telefonen i alla fall. Pussar och kramar

2008-12-16 @ 07:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0