Galen tomtenisse

Liams första luciatåg gick av stapeln på fredagmorgonen dagen innan lucia. Förskollärarna hade byggt upp en liten scen i lekrummet och lagt ut dynor på golvet som föräldrarna fick sitta på. Medan föräldrarna tog plats på golvet passade Liam på att ha en egen show på scenen. Han vinkade till allihopa, sa "hej", hoppade jämfota och pekade på lite olika saker i rummet. När alla barnen skulle samlas i hallen för att tåga in ville Liam inte gå ner från scenen, men tillslut så gick han med på att gå ut i hallen. Efter en stund tågade små tomtenissar, pepparkaksgubbar, stjärngossar, tärnor och lucior in på led och sjöng så fint så fint. Liam tyckte att det var jättetråkigt att stå still i tåget och sjunga så han passade på att hålla en egen show framför alla andra barn under själva framträdandet. Han dansade, vinkade, sprang fram och tillbaka för att slänga sig ner på knäna och liksom glida fram på knäna (Janne säger att han över målgester), skrattade, kastade sig fram och tillbaka, hoppade jämfota och galopperade. Han är inte blyg för fem öre och stal showen från alla andra barn. En totalt galen liten tomtenisse var han! :-) Det är så roligt att se honom så glad och att han bjuder på sig själv. Han har sån energi så han har börjat hoppa fram eller galoppera med små hopp här och där, att gå tar alldeles för lång tid. :-)

Nu är det sista arbetsveckan innan jul och jag känner att det ska bli så skönt att få vara ledig. Jag ska vara ledig from 22 december tom 6 januari, eventuellt att jag jobbar lite den 2:a och 5:e januari. Det känns skönt att jag kan bestämma ledigheten själv. Jag minns vilken procedur det var med ledighet när jag jobbade inom vården, inte kul alls. På mitt nuvarande jobb behöver jag aldrig oroa mig för att jag inte ska få ledigt, tja under förutsättning att jag har semesterdagar att ta ut då. Janne har lite svårare att få ledigt så han får använda sig av föräldradagar istället, det gör det lite svårare för arbetsgivaren att neka ledighet.

På fredag kommer min syster och jag längtar så mycket efter att få träffa henne. Det ska även bli jätteroligt att träffa Liams farmor som kommer på måndag! På lördag ska Liam få vara med sin moster hela dagen eftersom jag och Janne har tänkt åka till Hudiksvall för att shoppa de sista julklapparna, äta gott på någon restaurang och bara vara med varandra. Det är skönt att få en dag för oss själva samtidigt som jag vet att Liam och hans moster kommer att ha jättekul hemma. Liam har vuxit så mycket de senaste veckorna, han har blivit så lång och smal och vuxit ur så mycket kläder, främst byxorna. Vi måste handla byxor till honom på lördag!




Kommentarer
Postat av: Farmor

Har du inga galna kort på Tomtenissens upptåg? Det skulle vara roligt att se den lilla busen. Jag längtar efter att få träffa honom. Krama honom så mycket. Kramizar på er andra oxå.

2008-12-16 @ 13:17:47
URL: http://farmormor.blogg.se/
Postat av: Camilla

Farmor: Ja, vi har kort men har inte laddat över dem till datorn än. När jag har gjort det och när jag censurerat bort alla andra barn så kan jag lägga upp dem.

2008-12-16 @ 13:20:10
URL: http://hoscamilla.blogg.se/
Postat av: Matilda

Huuuujedamej sån´t barn han var nynnar Kan ibland få den låten på huvudet när jag läser eller hör om Liams påhitt eller ser Ludvigs framfart... det är sådan fart i dem så de har nog fått några Emil-gener :-)

2008-12-18 @ 12:41:30
URL: http://sejrla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0