Öroninflammation

Problemet i örat har förvärrats under dagen så efter middagen ringde jag till sjukvårdsrådgivningen. Sköterskan som jag fick prata med tyckte att jag skulle åka in till läkaren och kolla upp örat. Sagt och gjort. Läkaren fick börja med att "dammsuga" örat för det var alldeles kladdigt och gojsigt. Det lät ungefär som att han sög ut hela min hjärna, den lilla sugen kittade igen några gånger för kladdet. Usch. När han hade fått bort allt gojs (det var skönt att bli av med det, trycket i örat lättade direkt) såg han att trumhinnan har spruckigt. Jag har med andra ord öroninflammation och ska äta penicillin i fem dagar. Jag fick även några andra tabletter utskrivna som ska hjälpa till att dämpa svullnaden och öppna upp bihålorna. Nu hoppas jag verkligen att jag ska bli bättre snabbt! Just nu har jag ganska ont i örat och i halsen så jag hoppas att jag får sova inatt.

Nu blir det soffan!


Kommentarer
Postat av: Farmor

Jag tycker synd om dig. För ca 25 år sen råkade jag ut för att trumhinnan sprack. Typiskt så ska det hända mitt i natten. Men det kändes skönt efteråt när det väl hade gått hål på trumhinnan, jag fick oxå åka i väg dagen efter och få penicillin. Just nu har jag åkt på en rejäl influensa, första på 7 år. Hoppas bara jag blir bra tills den 21/12 när jag ska åka till er. Du får krya på dig och hoppas att det inte blir några fler sjukdomar nu. Kramizar Svärmor. Krama dina grabbar oxå.

2008-12-05 @ 09:40:40
URL: http://farmormor.blogg.se/
Postat av: Matilda

Skönt att få lite hjälp, inte kul med öroninflammation, krya-på-dig-kram

2008-12-05 @ 15:29:49
URL: http://sejrla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0