Långvarig förkylning

Just när jag trodde att jag var på bättringsvägen blev det sämre. Suck! Kunde knappt sova natten mot tisdagen eftersom jag fick superont i halsen. När jag skulle svälja kändes det som att det var en stor klump på vänster sida. Jag blev uppsvullen och hade riktigt ont. För övrig kände jag mig hyffsad, jag var inte längre tät i bilhålorna och hade ingen feber. Jag ringde ändå till vårdcentralen för rådgivning och de tyckte att jag skulle komma in så att de fick se i halsen. Sköterskans reaktion när hon tittade i halsen var "oj, jag förstår att du har ont". Det visade sig att jag hade många blåsor, både i gommen och på vänstra sidan av halsen. Det var det som gjorde så ont när jag skulle svälja, men eftersom hon inte tyckte att det såg ut som halsfluss eller något liknande så blev behandlingen alvedon och härda ut, typ. Så det gjorde jag. Jag härdade ut och jobbade hela tisdagen.

På tisdagkväll började det göra svinont i höger öra. Jag lovar det gjorde så jäkla ont att jag nästan trodde att jag skulle dö, det var fruktansvärt. Jag kunde inte sova och jag kunde inte ligga. Större delen av natten vandrade jag runt i lägenheten och hade så jäkla ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Grät av smärta. Läste lite på sjukvårdsrådgivningens hemsida om öroninflammation, jag vet inte om det var det men det ligger ju nära till hands att tro det när man har så ont i örat. Det stod i alla fall att det slutar göra ont om trumhinnan spricker och efter ett tag (på morgonen) så dämpades smärtan och det började "klucka" i örat. Det har runnit ut en del vätska men det känns som att jag har ett helt hav kvar inne i örat. Det liksom skvalpar och kluckar i höger öra hela tiden. Jag hör inget på höger öra och när jag pratar känns det som att jag pratar i en bubbla. Jag har lock för örat samtidigt som jag känner att det är vätska som skvalpar omkring. Det gör inte längre lika ont men det är inte speciellt behagligt heller. Eftersom smärtan hade avtagit till onsdagmorgon jobbade jag även igår. Nu känner jag mig faktiskt hyffsad frisk förutom höger öra som det är något konstigt med. Jag undrar om det kommer att bli bra snart, hur länge ska man vänta tills man ringer till vårdcentralen igen?

För övrig har det snöat massor här, snön som töade bort förra veckan har kommit tillbaka. Det är jättemysigt ute nu och nu är det lagomt mycket snö. Jag hoppas att jag orkar pyssla lite i hemmet i helgen, kanske baka något. Nu får inte förkylningen ta någon mer vändning, det är ju snart jul!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Usch och hua, låter inte särksilt trevligt något av det. Vet inte hur länge man ska vänta men det skadar ju aldrig att ringa för rådgivning. Det kanske går att "tömma" örat på något sätt så det åtminstone slutar klucka. Hoppas verkligen du/ni slipper fler sjukdomar på ett tag nu, kram på er

2008-12-04 @ 10:09:13
URL: http://sejrla.blogg.se/
Postat av: Malin

Usch! ger lite stärkande kramar Hoppas att allt går över snart. Jag håller med Fia, det skadar aldrig att ringa för rådgivning. Det är ju därför de finns där! Jag var förkyld i en månad nu sist och det är flera som har haft en väldigt långdragen förkylning nu. Men att få både massa blåsor i halsen och Öroninflammation låter mer som en väldigt massa otur! Hoppas du blir piggare snart!



Snö har vi massor av här. Dock töade det ordentligt igår, så när vi gick till Ica på kvällen så var vi dyngsura om fötterna! Varför kan inte bara snön stanna utan att vara blöt?

2008-12-04 @ 10:27:53
URL: http://kanejl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0