Förkyld

Imorse när jag vaknade kändes det som att jag hade blivit överkörd av ett tåg och när jag tittade mig i spegeln blev jag nästan rädd. Förkylningen ligger och gror till sig; jag känner mig hängig och risig och ofräsch, men inte så sjuk så att jag skulle stanna hemma från jobbet. Jag hoppas så klart att det inte bryter ut, men det skulle verkligen vara ett under om jag klarade mig. Nåja, efter en dusch och lite make up (det var verkligen ett behov av rouge idag) så gick jag iväg till jobbet. Väl på jobbet piggnade jag till och lyckades ta mig igenom både KSau och en del skrivelser som skulle besvaras. Innan jag skulle gå hem blev det lite stressigt med en uppgift som ska upp i nämnden imorgon. Jag och chefen satt kvar i en halvtimme för att fixa till det sista och hann väl inte riktigt med allt. Vi ska fixa det sista imorgon bitti innan nämnden.

Nästa vecka är helt fullbokad! Jag åker till Stockholm på tjänsteresa på måndagkväll och kommer hem torsdag. På fredag åker jag och en kollega på sammanträde till Gävle. Fullbokat med andra ord! Jag har inte tid att bli förkyld helt enkelt, jag måste försöka hålla mig frisk och kurera mig i helgen. Veckan därefter blir i alla fall lugn. Då åker vi upp till Umeå för att träffa min syster och för att fira påsk med Jannes syskon. Kul! Vi ska även åka iväg till Holmsund och bada på ett äventyrsbad med Liam. Han kommer nog att tycka att det är hur roligt som helst, de har nämligen ett "barnland" i äventyrsbadet som han nog kommer att tycka är jättespännande. *längtar* På hemvägen ska vi stanna till i Birsta och shoppa lite på IKEA samt titta oss omkring i klädaffärerna som finns där. Det ska bli så kul! Hoppas bara att alla i familjen får hålla sig friska, annars blir det inte alls kul!

Jo förresten, nu är Liam superduktig på att gå. Det går snabbare och snabbare för varje dag och gissa om han är söt när han knallar omkring på sina knubbiga ben. Sötast i världen!

Janne är och spelar innebandy och Liam sussar så gott i sin säng.
Köket ser ut som ett bombnedslag men jag tror ändå att jag ska följa Liams exempel och bädda ner mig i sängen. Det kanske går att sova bort förkylningen? *hoppas*

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0