Händelserik vecka!

Det har minst sagt varit en händelserik vecka. Större delen har jag varit bortrest, först till Stockholm och sedan till Gävle.

Dagarna i Stockholm var väldigt bra ordnat; bra föreläsare, bra information, bra boende (Globe Hotel), bra mat, bra underhållning och bra shopping. Jag har aldrig varit i Globen och under dagarna i Stockholm åt vi mat på första parkett, satt uppe i restaurangen som ligger på läktaren och såg hur massor av människor jobbade hårt för att sätta upp scenen till melodifestivalen. Roligt att se hur det ser ut! Underhållningen den första kvällen bestod av Fredrik Svahn och en tjej som jag tyvärr inte minns namnet på. De var så bra och så roliga, jag skrattade hur mycket som helst. Det var verkligen en lyckad kväll. Andra kvällen träffade jag en kompis som jag inte sett på länge, vi åt på restaurang och pratade hela kvällen. Sååå kul! Lite shopping hann vi också med innan maten. Som vanligt blev det Liam som kammade hem mest under shoppingen, en stor Lindexpåse full med kläder fick han när jag kom hem! :-) Jag kom hem kring sju på torsdagkväll och var helt slut efter alla intryck och all information.

Klockan sju på fredagmorgon gick tåget till Gävle. Jag och en kollega fick lyssna på en väldigt bra föreläsare och fick en massa nyttig information som vi behöver i vårt jobb. Dagen slutade tre vilket gjorde att vi fick en timmes shopping i Gävle innan tåget gick hem till Ljusdal. Det var en riktigt lyckad dag, speciellt kul att få åka med en kollega som är jättetrevlig!

På lördagkväll blev vi bjudna på middag hos samma kollega som jag åkte med till Gävle. Hon och hennes man hade lagat en så otroligt god maträtt. Det var verkligen så himla gott! De bjöd på laxpirog och det var den godaste fiskrätt jag någonsin ätit tror jag. Gudomligt gott. Hon lovade att jag skulle få receptet, så det kommer nog att bli en favorit här hemma. Resten av kvällen satt vi i soffan och umgicks till melodifestivalen. En verkligt lyckad kväll som jag gärna gör om igen! Det är så kul att vi har hittat några kompisar som vi kan umgås med, vi har samma intressen och är utbildade inom samma "branscher". Janne och min kollegas man är båda lärare (fast i olika årsklasser) så det känns himla kul! Liam trivdes så bra hemma hos dem och skötte sig förträffligt hela kvällen. Han var så faschinerad av deras lilla chihuahua och verkade tro att det var en katt istället för en hund. *sötnos* Just innan melodifestivalen började sövde vi honom i vagnen och han somnade utan protester. Ett tag efter melodifestivalen var slut vaknade han vilket passade väldigt bra eftersom vi skulle åka hem. På med overallen ovanpå pyjamasen och iväg i bilen. Han somnade om direkt jag la ner honom i sin säng när vi kom hem. Det känns så skönt att han är så lätt att ha med sig! Och självklart charmar han alla i sin omgivning. Våran son är så underbar!!!

Imorse fick jag sovmorgon till halv tio då jag väcktes av Janne och Liam som kom med fika på sängen. Mums! Sedan busade jag och Liam i dubbelsängen ett tag innan vi steg upp. Han tycker det är så kul att krypa och gå omkring i våra tjocka härliga täcken. Han var så glad och skrattad hela tiden. Underbart bubbligt lyckligt skratt. Sådant känns fantastiskt i mammahjärtat. Åh vad jag älskar denna lilla kille. Han har varit ganska så mammig i helgen eftersom jag har varit borta så mycket under veckan, men det gör inget för jag har varit ganska Liamig. :-)

Just nu ser jag fram emot en kort arbetsvecka. Jag jobbar bara två dagar sedan drar vi iväg till Umeå för att fira påsk med nära och kära. Jag och Janne tänkte bland annat passa på att ta en biokväll tillsammans uppe i Umeå, det gäller att passa på när vi har barnvakt. Det blir även ett besök på ett äventyrsbadhus med Liam, han kommer att älska det! Tänkte dock prata med BVC först så att det är okej att han badar så tätt efter öroninflammationen... På tisdag ska Janne och Liam åka iväg på ettårskontroll, ska bli kul att få se vad skrutten väger. Det var ett tag sedan vi vägde honom.

Nu ska jag hoppa i säng. Har varit och tränat Body Pump ikväll så kroppen känns så där härligt slut. Har just duschat och fixat med naglarna så nu känner jag mig redo för en ny vecka! Är alldeles i slutet av Stieg Larssons bok "Män som hatar kvinnor" så jag kan knappt slita mig... Bäst att hoppa i säng så jag kanske hinner läsa klart den innan jag blir alltför trött...

God natt!

Kommentarer
Postat av: CK

låter som en toppen vecka med avslut me fika på sängen... ja du är ju lite kass på o handla till dig själv när du är med mig :P o nu kan du ju handla till Liam istället :)
lycka till med stig larsson den triologin är så bra...
ha en toppen vecka o avslut i umeå
hälsa Janne o Liam
kram R

2008-03-17 @ 23:28:17
Postat av: Camilla

Kul att du vågar lämna kommentarer när du smyger runt här. Kram vännen!

2008-03-25 @ 21:52:07
URL: http://hoscamilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0