Öroninflammation... igen...

Jahapp. Då har Liam fått öroninfammation igen. Stackarn. Han hade ju öroninflammation för tre månader sedan och åt penicillin och nu har han alltså fått det igen...

Vi pratade med sjukvårdsrådgivningen två gånger igår kväll för vi blev så oroliga för honom. Han har fått en massa röda små knottror på magen och ryggen, dessutom spydde han värsta fontänspyan igår. Det bara sprutade och han blev så rädd, stackarn. Oj, vad ledsen han var. Igår hade han 38,4 grader så lite feber var det ju. Sjukvårdsrådgivningen trodde att det var sharlakansfeber och sa att vi skulle åka in till hälsocentralen idag. Liam sov som en klubbad säl hela natten. Han vaknade visserligen klockan ett och drack en hel vällingflaska, men sedan sov han hela natten. På morgonen hade tempen sjunkigt till 37,9 grader och han var piggare.

Janne ringde till hälsocentralen på morgonen och fick komma in med Liam. På hälsocentralen kunde läkaren konstatera att Liam har öroninflammation på höger öra. Läkaren tyckte dock att de röda knottrorna var väldigt lika utslagen som barn får av sharlakansfeber. De tog ett prov från svalget men provsvaret visade inte på några bakterier. Knottrarna är alltså "bara" något utslag från förkylningsvirus, de kommer att försvinna av sig själv när han blir frisk. Nu är det i alla fall penicillin i fem dagar som gäller. Usch. Jag hatar att tvinga i honom medicin!

Ikväll har Liam varit alldeles tussig. Han har suttit i mitt knä och gosat och myst hela tiden. Ikväll hade han 39,3 grader så han var ordentligt varm. Han fick alvedon och febern har nu sjunkit till 38,7 grader. Nu ligger han och sover så gott i sin säng. Vårat hjärtegryn!

Själv är jag inte alls i form. Känner mig hängig och risig. Är helt tät i näsan och han ont i halsen.

Jag ska bädda ner mig i sängen och läsa ett tag innan jag somnar.

Usch vad jag slarvar med grammatiken ikväll, men ni får ha överseende.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Carro

Hej hopp! Trist att han fått öroniflammation igen! Jag har för mig att man kan få erbjudande om vaccin mot pneumokocker om man är liten och får öroninfl. flera gånger? Lowa är vaccinerad så vi hoppas på att hon slipper det där... Härligt att du skriver i bloggen igen förresten! :-) Kram till er.

2008-03-06 @ 22:39:26
URL: http://enlitenbitavmittliv,blogg.se
Postat av: Sandra

Nej men hojja! Hoppas ni kryar på er riktigt snabbt båda två! Kram från Sandra och grabbarna.

2008-03-07 @ 14:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0