Slöarhelg...

Lillkillen hade sin febertopp på fredag kväll (39,8 grader) och var alldeles tussig och ledsen. När han vaknade klockan fem på fredagmorgon och grät den mest hjärtskärande gråten gjorde det ont i mammahjärtat. Han höll sin lilla knubbiga hand mot örat och var så ledsen så ledsen. Vi vaggade, sjöng, strök över håret, höll om.... ....men inget hjälpte. Det måste ha gjort såååå ont. Stackare! Tillslut lyckades han äntligen somna om bredvid oss i dubbelsängen. Igår hade han kring 38 grader hela dagen men var pigg och glad igen. Så skönt att se honom glad! Vi har fortfarande kvar att ge penicillin (till tisdagmorgon) men annars känns han frisk igen (idag har han ingen feber). Fast det är nog bra att hålla sig inne ett tag och ta det lite lugnt. De röda knottrorna har även försvunnit så nu är han mjuk och fin i huden igen.

Jag känner mig också som en helt ny människa. Från snorig och ont i halsen till pigg igen. Visst är jag fortfarande lite hängig, men absolut på bättringsvägen. Nu får vi bara hoppas att Janne klarar sig, men har han klarat sig så här långt så är det kanske inte omöjligt, eller?

Idag ska vi ta en innedag och städa till i lägenheten. Tänkte dammtorka lite och sedan packa det jag ska ha med mig till Stockholm. Imorgonkväll åker jag och blir borta till torsdagkväll. Skönt att Liam har hunnit bli "frisk" igen annars hade det varit grymt jobbigt att åka iväg... Sedan hade jag tänkt att vi ska försöka hinna gå igenom lite av korten vi har på datorn. Jag vill verkligen försöka få ordning bland alla kort och köpa några fina album och sätta in dem i. Det är hemskt att vi nästan inte har några framkallade kort på Liams första år! *skärpning* Till veckan ska Janne ringa och boka tid hos fotograf, vi har nämligen tänkt ta lite 1-års kort på Liam hos fotograf. Blir nog kul att ha när han blir äldre.

Usch, det regnar här idag så det blir perfekt att hålla sig inne...

Kommentarer
Postat av: helena

hoppas han blir frisk snart! Huvva stackars Liam!!

2008-03-09 @ 17:21:52
URL: http://blog.bulle.nu/helena
Postat av: Camilla

Ja det är inte roligt när de är sjuka... Försökte svara på din kommentar nedan men det gick inte. Vi använder en sovsäck till hans vagn (köpt på Stadium). Den är jättebra men ganska liten. Nästa vinter blir det en voksipåse till honom. :-)

2008-03-09 @ 21:44:55
URL: http://hoscamilla.blogg.se
Postat av: helena

Ja en sån tror jag vi ska köpa till Indra med! Dom ser ju så grymt sköna ut :) Oxå behöver dom inte ha så mycket kläder under heller.

2008-03-11 @ 06:30:55
URL: http://blog.bulle.nu/helena

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0