Blommande uteplats

Vi har köpt blommor till vår uteplats idag. Det blev penséer, små tåliga rackare eftersom vi fortfarande har kalla nätter. Planterade i två hinkar och i en kruka, det blev så fint! Det ska bli så kul att plantera mer när det blir varmt ute. Just nu funderar jag mest över vad vi ska köpa för utemöbler. Har sett ut några på IKEA:s hemsida så det blir nog en resa till Sundsvall snart. Vill ha ett bord som är så pass stort att vi kan sitta ute och äta och fika. Fyra stolar behövs för besök och självklart fina dynor att sitta på. Att bo här är nästan som att bo i radhus. Alla har sina uteplatser med planteringar och möbler osv och det är så kul att pyssla på med sin uteplats. Det är en helt annan känsla än de tidigare lägenheterna jag har bott i. Jag gillar det! Det ska bli kul att se hur våra buskar ser ut i sommar, jag antar att de behöver ansas lite. Har även sett att det har börjat växa upp gröna små knoppar på ett ställe, undrar vad det kan vara? Spännande! Längtan efter ett eget hus med en egen gård blir bara större och större av att bo så här. Tänk när vi kan förverkliga vår dröm och köpa ett eget hus!


image159




Vad tror ni det här kan vara för något?


Annars har det varit en mysig dag. Liam har lekt ute på gården med några andra barn. Jag har planterat blommor mest hela dagen, planterade nämligen om ganska många av våra inneblommor (det var verkligen på tiden!) också. Liam ville gärna hjälpa till att gräva i jorden med händerna. Sötnosen.


                          
Spanar i vagnen        Kul att tvätta händerna         Dålig hårdag?




     
Nya gardinerna. Blev lite för korta, har tänkt fålla ner dem så att hela Afrika syns.


    
Lek i rummet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0