Förskoleplats och fläskläpp

Idag fick vi besked att Liam har fått förskoleplats till hösten på förskolan bredvid vårt bostadsområde. Förskolan verkar väldigt bra bland annat eftersom det är den förskola i kommunen som har kommit längst i genusperspektiv (det finns en genuspedagog att rådfråga, dessutom har en av förskollärarna utbildning inom genuspedagogik). Dessutom har de eget kök och bara en barngrupp, till hösten kommer det dessutom att vara ganska låg ålder på barngruppen då det börjar 8 nya barn. Det känns bra. Eftersom den ligger nära vår gård så kommer Liam med stor sannolikhet att få kompisar som bor nära oss vilket känns jättebra. Tråkigt om han skulle ha alla sina kompisar på andra sidan stan eller något sådant... Nåja, den 11 augusti börjar han förskola. Det blir jag som håller i inskolningen (jag kommer att vara ledig 6 veckor i sommar!) och det ser jag fram emot.

Ikväll har Janne varit med Liam till tandläkaren. Liam snubblade nämligen och började blöda en massa från munnen och näsan och fick värsta fläskläppen. Janne ringde till folktandvården och pratade med dem och de ville gärna titta så att tänderna inte blivit skadade. Vad de kunde se nu verkade inte någon tand skadad, men han fick en ny tid på måndag för att kolla upp det bättre när fläskläppen har lagt sig lite. De tyckte även att vi ska anmäla till vårt försäkringsbolag utifall att det skulle bli något, så Janne får väl göra det imorgon. Usch det ser inte kul ut med den stora fläskläppen. Men på kvällen skrattade han och var så glad och hade inga problem med att dricka välling och att suga på nappen när han skulle sova. Det är i alla fall ett gott tecken!



Fläskläppen...


Jag har varit på jobbet mest hela dagen idag. Janne och Liam kom och hämtade mig efter ett kvällsmöte (de kom direkt från tandläkaren och det var då jag fick veta att Liam hade ramlat) så jag var hemma kring åtta på kvällen. Imorgon blir det ett till kvällsmöte och det mötet ska jag hålla! Gah vad nervös jag är! Det blir första stora möte som jag håller i själv, även om jag kommer att ha kollegor med mig så är det ändå jag som ska hålla i trådarna. Det känns grymt pirrigt men ändå kul! Nästa vecka är det nämndsammanträde, då ska jag redovisa ett ärende inför den "stora" nämnden och inte bara för arbetsutskottet. Det är också pirrigt. Men jag gillar det. Jag gillar det grymt mycket även om jag är lite nervös inför att prata inför människor. Det är nyttigt att göra saker man blir nervös av, det är enda sättet att utvecklas!

Nej, nu ska jag läsa igenom det jag ska prata om imorgon. Sedan blir det att sova, det blev lite sent igår så jag hoppas att jag kan släcka lampan lite tidigare ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0