Hemma igen!

Varberg visade sig från sin bästa sida och jag blev alldeles förälskad i den vackra miljön. Västkusten är fint! Det var så klart full sommar och jag hann med att äta glass ute vid havet bredvid fästningen samt gå den vackra strandpromenaden vid havet. Jag hann träffa min underbara kompis, vi har alltid så mycket att prata om och det är kul att uppdatera sig på varandras liv. Förutom den fina miljön och shopping fick vi även ta del av intressanta föreläsningar och träffa en hel del spännande människor. Det var med andra ord en väldigt lyckad resa!

Nu är hela familjen hemma igen och det känns skönt. Igår var vi ute och shoppade på köpingen (här i Ljusdal säger man "ute på köpingen" och inte "ute på stan"). Vi hittade bland annat en jättefin vägghängning till vår fina fyrkantiga kruka. Nu hänger alltså en fin blomma på vår köksvägg.


Hjärtan på tråd


Idag har jag fållat ner Liams gardiner, de blev mycket finare och nu känner jag mig verkligen supernöjd. Han har även fått svarta krukor till rummet, jag har en idé vad jag ska göra med dem men det väntar jag med att berätta tills jag vet om det blir bra. *ler* Jag har även gjort en tavla till hans rum av Karin Mannerståls tyg "busungar". Jag gillar verkligen hennes enkla figurer och tavlan blev faktiskt bättre än jag trodde att den skulle bli. Nu måste jag köpa en till ram så jag kan göra klar den andra och hänga upp dem! Det kommer att bli jättebra! Piraten är min absoluta favorit och jag hade gärna velat köpa indianflickan att hänga bredvid, tyvärr var den slut så det fick bli en cowboy-pojke.


  
Gardinerna i ny längd

   
Karin Mannerståls "busungar", snart är de klara att hängas upp!

Nu kom jag på att jag faktiskt har gjort en till tavla till Liam. Han ska även få en molntavla att hänga bredvid sin vägglampa (som ännu inte är köpt).


Gunilla Axéns "moln"

På torsdag kommer min syster och på söndag åker jag och Janne iväg till Ikea och Birsta City för att handla utemöbler. Det kommer även att shoppas lite småsaker, bland annat så att vi kan fixa tavlorna i Liams rum. Min syster har lovat att vara barnvakt så att vi kan åka med tom bil för att rymma möblerna, det ska bli så kul att få åka iväg själva och strosa omkring. Jag ser verkligen fram emot söndagen!

Avslutar med några bilder på den sötaste pojken i världen!

     
Bus ute på gården

   
Lillskrutt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0