Onsdagsrapport

Tjohoo. Det har varit en bra dag idag. Jag har bland annat haft ett föredrag i nämnden om ett ärende och det gick superbra! Jag börjar faktiskt gilla att stå och prata inför människor och i och med mitt jobb lär jag bli mer och mer rutinerad på den biten. Jag gillar att förbereda mig, jag gillar att vara nervös, jag gillar att prata och jag gillar att lyckas! Hihi. Jag älskar mitt jobb! :-)

Idag har vi haft krångel med datornerna på jobbet. På morgonen gick det inte att logga in och när det väl gick att logga in så gick det inte att komma åt några mappar eller mailen. Receptionen ropade ut att datornerna var nere och att IT-enheten jobbade för att få igång dem igen. När jag gick hem gick det att komma åt mapparna i alla fall men mailen var fortfarande nere. Jobbigt med datorproblem speciellt när vi är så beroende av datorer. Det var ganska roligt att se vad alla gjorde istället för att sitta vid datorn. Det blev en hel del städning på samtliga kontor; papper som sorterades, saker som slängdes, mappar som strukturerades osv. Inget ont som inte har något gott med sig! Själv hann jag med en hel del nödvändiga saker; sorterade om en pärm som det varit totalt kaos i, arkiverade två ärenden, ringde telefonsamtal samt gick igenom några lösa papper som inte hört hemma någonstans osv. Jag börjar trivas så bra i mina kontor nu när jag börjat få ordning och reda! *nöjd*

Igår var vi på studieresa till Gävle med jobbet. Vi besökte Länsmuseet och fick en guidad visning på en konstuställning (kul!) och sedan träffade vi några från Gävle kommun som visade hur de jobbar med 3D-GIS. Så spännande! Lite shopping hanns det även med då jag och en kollega stannade kvar och tog ett senare tåg hem. Hittade bland annat dynor till våra utestolar och två fina tröjor till mig själv! Men jisses vad jag har shoppat den senaste tiden, nu blir det att hålla igen ett tag. Jag gillar inte när det går för mycket pengar så under juni ska vi fylla på sparkontona med en rejäl peng utöver det vi normalt sätter in varje månad (som motvikt till all shopping).

Nu ska jag krypa upp i soffan med min underbara karl och äta smarrig smulpaj på björnbär, hallon och jordgubbar med marsansås. Till det blir det en stor tekopp. *mys*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0