Semesterdag

Idag har jag semester! Janne har åkt iväg till Hudiksvall för två arbetsintervjuer och sedan ska han åka till Delsbo på en intervju. Han tar en intervjuturné medan jag och Liam är hemma och håller ställningarna. Hoppas att det går bra så att han får jobb till hösten!

Gah Liam har kommit in i en riktigt jobbig period nu. Jag vet inte vad det är med honom, men det verkar som att han har kommit in i en trotsperiod eller i något förstadie till trotsperiod. Det är grymt jobbig. Han testar gränser hela tiden, han skriker allt han kan om han inte får som han vill och han har ett jäkla humör ska ni veta. Ojojoj vad han testar oss. Jag och Janne kör dock enad front och står emot alla prövningar vilket gör att Liam blir såååå arg. Jisses viket humör. Han stampar i golvet och skriker. Går in på sitt rum och kastar saker i golvet. Det är nästan som att jag hoppas att han har en trotsperiod för tänk om detta endast är något förstadium! Hur ska vi klara att härda ut? Är det vanligt med en trotsperiod vid 15 månades ålder? Nej som sagt. Det är riktigt tufft att vara förälder nu. Jag till och med sa till Janne här om dagen: "Du, det kanske räcker med ett barn. Jag tror inte att jag pallar en till". Haha. Jag vill ju gärna ha ett till barn (bara ett till), men det får nog som sagt vänta ett tag.

Igår hade vi en riktigt kreativ dag. Vi städade bilen både ut- och invändigt! Jisses vad vi städade och fixade och donade och nu är bilen så fin så fin. Känns skönt att ha städat den tills dess att vi ska åka upp till mina hemtrakter till midsommar.

Nä, om jag skulle försöka hinna göra någon medan Liam sover. Kanske städa lite i sovrummet?

Kommentarer
Postat av: Emilia

Mileas "trots" började också kring den åldern. Sen har det varit mer eller mindre ända sen dess. Men man lär sig att leva med det på något vis. Jag tyckte det var som jobbigast i början. Nu är det mera vardag.

2008-05-28 @ 15:16:45
URL: http://milla.klixklax.se
Postat av: helena

Hallå! Kan säga att jag känner igen det där! Indra är likadan ;) haha skönt att höra att fler har tjuriga barn! Igår såg Indra ett kakfat hos min pappa och Tobias sa nej och ställde undan den då la hon sig på golvet och skrek och sprattlade med benen och armarna, sneglade upp på tobias för att se hur han reagerade, men hon kom på att det var ingen mening så hon gav upp och sen efter en stund var hon lika glad som alltid... haha det dalar upp och ner här oxå! :-)

2008-05-29 @ 20:09:31
URL: http://minallesegen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0