Varmt och skönt!

Nu är det verkligen helt underbart väder ute! Varmt och skönt och strålande sol som ger massor av extra energi. När jag cyklade hem idag insåg jag vad jag verkligen behöver i klädväg, ett par caprijeans. Måste köpa! Vi får väl se om jag hittar några i helgen eller nästa helg.

Jag hade en väldigt kreativ dag på jobbet idag. Fullt upp hela dagen, men jag trivs väldigt bra med att vara sysselsatt. Gillar inte alls att sitta av tiden på jobbet. Igår åkte jag, min chef och en kollega till Gävle på eftermiddagen för ett möte med Vägverket . Det var roligt att få knyta lite kontakter (jag har förstått att nätverkande är grymt viktigt)!

Janne har nu fått ett jobberbjudande i Hudiksvall, men han vill inte tacka ja till det förrän han vet hur det blir med jobben närmare Ljusdal. Han vill ju helst slippa pendla och därför vill han inte säga "ja" eller "nej" ännu.

Nu sover Liam så snällt i sin säng. Han har faktiskt varit riktigt snäll hela kvällen och inte så där trotsig och jobbig. Tack och lov är han väldigt lätt att lägga, så någon sådan kamp slipper vi i alla fall (än så länge). Det är konstigt hur hans humör kan svänga. Från att vara världens goaste och snällaste till jättetrotsig och tjurig tillbaka till den goaste sötnosen som finns, bara inom loppet av någon minut. Den underbaraste lilla kille som finns!

Janne är just nu och tränar fotboll, snart kommer han hem med glass till mig. Jag tror bestämt att jag ska lägga mig i soffan och läsa lite Stieg Larsson (är i slutet av tredje boken nu så det är grymt spännande ska ni veta) och vänta på att han kommer hem.

Hoppas att ni läsare har haft lika underbart väder som oss idag!

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

verkligen härligt väder!

2008-05-28 @ 20:11:42
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Matilda

Skönt att höra att det finns solglimtar i trotset, anar tendenser redan nu hos Ludvig som kan bli ordentligt trots så småningom, tex gallskriker han om man tar bort honom från något intressant.

Härligt att du trivs på jobbet, alltid kul när någon gör det :-)

2008-05-30 @ 20:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0