Ensamma hemma

Nu är jag och Liam ensamma hemma och kommer att vara det ändå till onsdag morgon. Janne har nämligen åkt till Göteborg med några kollegor, de ska göra studiebesök på en del förskolor. Helgen har annars varit sådär. Vi är inte helt friska än, jag är fortfarande ganska hängig pga förkylningen och Liam hostar en del. Vi åkte ut en sväng igår och köpte en superfin adventsstjärna som nu hänger i sovrummet. Det blev riktigt snyggt! Annars har vi tagit det lugnt och pysslat på lite hemma. Jag har fixat till vår nya adventsljusstake och hängt upp julgardiner i köket (panellängder i rött linnetyg). Det börjar bli lite julstämning faktiskt. Det hade varit ännu mysigare om vi hade fått behålla all snö som fullkomligen vräkte ner i måndags. Jisses vad mycket snö vi fick, nu har dock det mesta töat bort. 

Förra söndagen bakade jag saffransbullar och lussekatter vilket var tur med tanke på hur jag har mått den här veckan. Jag älskar verkligen saffransbröd och vill gärna ha det till första advent. Vi kommer att baka saffranslängder med vit choklad också (Jannes favorit), fast det blir nog nästa helg. Ska även baka lite annat smått och gott, det blir extra roligt att julbaka med tanke på att vi ska vara hemma i jul och få en del besök!

Nu ska jag nog ta och lägga mig i soffan ett tag, kanske äta en saffransbulle?
Trevlig advent på er!


   
Det är roligt att leka med mammas mössa!



Sötnos!


Kommentarer
Postat av: Emilia

Här har vi massor med snö. Mycket mer än det brukar vara vid denna tid. Snön gör ju det så mycket ljusare, speciellt här i trakten där inga gatlysen lyser. Skottningen dock...

Sötnos i mammas mössa!

2008-12-01 @ 09:00:31
Postat av: Matilda

Visst börjar julkänslan hälsa på, tycker alltid att det är så mysigt kring jul när man får plocka fram pysselgenen...



Härliga bilder på Liam

2008-12-03 @ 14:29:06
URL: http://sejrla.blogg.se/
Postat av: Farmor

Lyckos er som har snö:-( Här bara regnar det och blåser. Mörkt är det också dygnet runt tror jag, det kom lite snö för ett tag sedan. Det blev mycket ljusare och varmare på en gång. Jag tycker det ser löjligt ut när alla adventsaker kommer upp. Det är ju rena sommarn här(fy). Hoppas det finns snö kvar när jag kommer, annars får ni väl spara lite åt mig i frysen;-P Kram sötnosen från farmor. Kramizar alla 3

2008-12-03 @ 16:54:26
URL: http://farmormor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0