Lördag

Det blev ingen resa till Sundsvall eller Hudiksvall idag eftersom Janne spelar innebandymatch. Jag och Liam tog en promenad och tittade lite i affärer. Köpte en farsdagspresent till Janne och planerade för kvällens middag. Det blir fläskfilé och ugnsbakade rotgrönsaker (potatis, morötter och palsternacka) smaksatt med honung och rosmarin. Till det blir det skivade grönsaker, tzatziki (stavning?) och baguetter. Mums! Synd att jag inte köpte en flaska vin... Vi träffade lite trevligt folk, bland annat min företrädare på jobbet. Han är en supermysig gubbe och vi har alltid så himla mycket att prata om. Han kan så otroligt mycket så det är skönt att kunna rådfråga honom när jag tampas med svåra frågor på jobbet. Han sa att han skulle komma och hälsa på mig på jobbet till veckan. Vi träffade även en dagiskompis till Liam och hennes föräldrar. Under Liams inskolning lärde jag känna hennes pappa som är jättetrevlig och nu fick jag träffa den trevliga mamman också. Det är så kul att vi börjar få ett kontaktnät här, det är kul att lära känna nya människor!

Liam sover gott i sin voksi-påse ute i vagnen. Jag tänkte sortera lite tvätt inför tvättiden som börjar klockan tre. Det är inte så fint väder här, grått och trist, så det blir nog en innedag idag. Sitter och funderar på om vi ska åka till Sundsvall imorgon eller om vi ska ta det någon annan helg...? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0