Bort med gammalt, in med nytt

Jag förstår ärligt talat inte vart tiden tar vägen, snart är det helg igen. I söndags åkte vi till IKEA med målet att förnya i köket. Vi köpte ett stort matbord i ek som vi får hemlevererat på tisdag. Förutom matbord köpte vi även en hylla till köket att ha micron och kokböcker på. Den passade perfekt och gav oss dubbelt så mycket bänkyta tack vare att micron kunde flyttas. Det blev även nya gardiner till köket, nya bordstabletter samt en ny fönsterlampa. Allt i svart. Det blev jättesnyggt. Jag tänkte lägga in kort när det är klart, dvs när bordet har kommit samt när vi har köpt nya stolar. Vi planerar att åka till Hudik på lördag för att köpa stolar på Mio. Vi köpte även en ny säng till Liam. En vit juniorsäng. Den passar jättebra i hans rum och han verkar trivas bra i den. Han har blivit så stor, tänk att han sover i en vanlig säng nu! Vi trodde att det skulle bli jobbigt för honom att byta säng men det har faktiskt gått jättebra. Jag är så stolt över honom! Jag ska lägga in kort på sängen också så ni får se hur det blev i Liam rum.

Jag har börjat gå igenom lite av våra saker som vi har i förrådet. Vi har sjukt mycket saker som vi inte använder, fina saker som ligger i lådor ute i förrådet. Jag hörde mig för lite på jobbet och fick tipset att lämna in dem till en butik som säljer begagnade saker. Det känns mycket lättare än att lägga ut dem på blocket, vi får antagligen inte lika mycket pengar för dem (bla eftersom de tar en del i provision) men tänk vad bekvämt. Speciellt när vi har så fullt upp som vi har, jag hinner inte sitta och fippla på med blocket. Vi har bestämt oss för att lämna in en hel del saker där, bla porslin, lampor, skötbord, böcker och vårt gamla köksbord med stolar. Om jag sedan hittar något speciellt i rensningen, något som är värt lite mer kan jag tänka mig att lägga ut någon enstaka sak på blocket. Resten kör vi iväg till butiken och låter de sälja det till oss. Bekvämt!

Jag hade tänkt sätta mig och jobba lite ikväll, har med mig lite jobb hem, men nu är jag så trött så jag ska nog krypa ner i sängen bredvid min kära sambo. Trötta familjen... Kort kommer någon annan dag.

Kommentarer
Postat av: Farmor

Ett tips för att bli av med grejer och samtidigt få betalt. TRADERA;) Om du inte har tid att sitta själv så kan jag hjälpa dig att sälja.

Det ska bli roligt att få se alla era nya saker. Nu är det bara lite över 1 månad sen är jag där. Kramizar alla tre.

2008-11-14 @ 09:22:13
URL: http://farmormor.blogg.se/
Postat av: Camilla

Gunilla:

Jag vet att tradera är ett bra sätt, men det är också rätt tidskrävande. Kanske till och mer mer tidskrävande än blocket. Därför tror jag att vi börjar med affären här i Ljusdal så får vi se. Men tack för tipset och erbjudandet! Ska bli jättekul att ses snart!

2008-11-14 @ 11:03:01
URL: http://hoscamilla.blogg.se/
Postat av: Matilda

Så bekvämt det lät med att köra bort gamla grejer på det sättet, som du säger så är det inte alls lika tidskrävande som att hålla ordning på annonser eller auktioner och köpare som aldrig dyker upp etc. Ser fram emot att se bilder på allt det nya hemma hos er :-). Förresten, vad vill Liam ha i julklapp? Lite svårt att veta när vi inte är där och ser vilka behov han/ni har.

2008-11-14 @ 14:16:34
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0