Konsten att hoppa

Just när jag har vant mig vid att Liam klättrar börjar han hoppa (han har lärt sig av sin busiga kompis Juni). Det är väl helt okej att han står och hoppar på golvet, men att han ska hoppa från stolar, pallar, soffan osv känns lite värre. Jag har hjärtat i halsgropen mest hela tiden. Usch! Jag måste dock säga att han är väldigt duktig på att inte göra sig illa. Han är ganska förståndig så han föstår sina gränser. För det mesta i alla fall. Idag slog han sig dock i pannan, fast det var helt och håller mitt fel. Vi busade i soffan och då råkade han stöta i pannan i ena armstödet (pga att jag kittlade honom och busade med honom). Resultatet blev ett blåmärke ovanför ögonbrynet.

Igår gick vi på köpingen (som man säger här i Ljusdal), strosade runt i affärer och åt utomhus. Mysigt! Det var helt underbart väder igår, vilket det också är idag. Liam fick lite leksaker och en ny tandborstmugg och jag hittade en snygg tröja. När vi kom hem beställde vi en ny dator. Som jag har nämnt tidigare så är vi verkligen i behov av en ny dator, så igår slog vi till. Vi får den till veckan och shit vad vi längtar!!!

När vi var ute igår så köpte vi även en vinflaska. På kvällen, efter att Liam gått och lagt sig, lagade vi god mat (potatisgratäng, fläskfilé och tranbärssås) tände ljus och drack vin. Så mysigt! Vi satt och åt jättelänge och pratade om allt möjligt. Det är mycket som händer på våra jobb (speciellt på mitt i fråga om nyrekryteringar och organisation) och det är kul att prata arbete med varandra. Det blev också en del inredningssnack och lite husdrömmar. Mysigt var det i alla fall!

Nu ska jag passa på att vila lite medan Liam sover (han bör vakna om cirka 30 minuter). Ikväll blir det träning (body pump) med en kollega och en granne. Ska bli så kul, känner mig riktigt laddad! Min förkylning har, hör och häpna, blivit bättre!

Kommentarer
Postat av: M-L

Det är synd att ni bor så långt bort, annars kunde du ha kommit på ljusparty nu på onsdag. :-) Det går åt mycket ljus nu så här års. Vad gott med fläskfilé och vin, själv får man så här en söndagkväll hålla tillgodo med blodpudding, lingonsylt och vitkål, haha. :-D

2008-10-12 @ 14:56:37
Postat av: Matilda

Det verkar som man får acceptera att man numera kommer ha hjärtat i halsgropen mest hela tiden, lagom tills en förmåga behärskas så kommer nästa smygande! Låter riktigt mysigt med egen middag :-)

2008-10-13 @ 14:34:43
URL: http://sejrla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0