What's new?

Den nya datorn har anlänt. Vi bestämde oss för att köpa en ny "burk" till vår stationära dator. Jag var helt klart inne på en bärbar, det skulle vara så skönt att slippa alla sladdar överallt, men Janne ville ha en mer kraftfull dator för att kunna spela med. Denna dator är verkligen en riktig superdator i jämförelse med vår gamla. Det märks främst på att den är otroligt mycket snabbare samt att den är tystare. Jag känner mig riktigt nöjd trots att det blev en stationär dator.

Nu funderar vi på att investera lite i köket. Det som står på tur är ett nytt köksbord samt nya köksstolar. Vi är verkligen i behov att ett större bord, helst till jul när vi får besök. Jag har sett ut ett par vita stolar från Mio som jag vill ha, som tur är gillar Janne dem i princip lika mycket som jag gör. Dessutom är de ganska billiga vilket så klart är ett extra plus! Vad gäller köksbord tror jag att det blir ett bord från IKEA. Jag skulle helst vilja ha ett bord i valnöt, fast det går även bra med ek. Det jag har hittat från IKEA är ekfärgat och även det billigt. Skönt att för en gång skull fastna för det som är billigt. :-) Det blir nog en resa till IKEA i november... Skulle vara mysigt att åka iväg själva och ta en heldag med shopping, måste försöka fixa barnvakt. (syster?)


                        
Våra nya köksmöbler? Stol från Mio (Miller) och bord från IKEA (Bjursta).

Jag fick ett klädpaket från Ellos idag. Jag brukar normalt inte beställa därifrån men jag fastnade för en sjal som jag såg på deras hemsida. Den var verkligen jättefin i verkligheten också. Den får stanna! Jag beställde även ett par knästrumpor med satinrosett, de får också stanna för de var jättefina. Jag har börjat använda kjol och klänning så mycket den senaste tiden, det är ju så otroligt bekvämt, och då passar det ju perfekt med fina knästrumpor!

                   
Fynd från Ellos!

Nu ska jag äta en glassbåt och se Simon & Tomas! De är så härliga och jag älskar inredningsprogram!

Kommentarer
Postat av: Matilda

längtansfylld suck, längtar efter den dagen vi kan uppdatera vårt köksbord också. Kul att höra om hur ni tänker inreda och förändra hos er :-) Och visst är det bekvämt med klänning och kjol instämmer

2008-10-21 @ 11:18:44
Postat av: Farmor

Nu vill Farmor har lite uppdateringar om busungen. Han är så söt:-D Hoppas allt är bra. Kramizar Farmor

2008-10-29 @ 15:13:00
URL: http://farmormor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0